Log In

ALPINE POSZERZA PROGRAM STARTÓW

• Alpine ogłasza program startów w sezonach 2019 i 2020. • Zespół Signatech Alpine, który powstał w 2016 roku i zwyciężył w 24-godzinnym wyścigu w Le Mans w 2016 i 2018 roku w kategorii LMP2, zamierza zdobyć kolejne tytuły w Mistrzostwach Świata Wyścigów Długodystansowych FIA WEC. • Modele A110 GT4 oraz A110 Cup, wprowadzone do stawki w ubiegłym roku, będą nadal promować markę na najpiękniejszych torach wyścigowych świata. • Już wkrótce nastąpi powszechnie oczekiwany powrót samochodów Alpine na rajdowe odcinki specjalne – pod koniec roku pojawi się nowy model przeznaczony do startów w rajdach.

TRWA PRZYGODA W WYŚCIGACH DŁUGODYSTANSOWYCH

W marcu 2013 roku, po trzydziestu latach nieobecności w wyścigach długodystansowych, marka Alpine powróciła do startów wyczynowych. Program został uruchomiony we współpracy z Signatech i stał się nośnikiem sportowych ambicji Alpine. Spełniły je dwa kolejne zwycięstwa w European Le Mans Series (w 2013 i w 2014 roku) oraz zdobycie tytułu mistrzowskiego w Światowych Mistrzostwach Wyścigów Długodystansowych FIA WEC w 2016 roku.

Alpine zwyciężyło również dwukrotnie w 24-godzinnym wyścigu w Le Mans w kategorii LMP2, w 2016 i 2018 roku, w którym przypadała 40. rocznica triumfu Alpine A442B na torze la Sarthe. Przed finałem Światowych Mistrzostw Wyścigów Długodystansowych FIA WEC, który będzie miał miejsce podczas 24H Le Mans, zespół Signatech Alpine Matmut prowadzi w swojej kategorii. Zespół będzie kontynuował starty w sezonach 2019 i 2020. Pierwszą odsłoną będzie 4-godzinny wyścig w Silverstone zaplanowany na 1 września. Załogi zostaną przedstawione po zakończeniu wyścigu 24H Le Mans 2019, który odbędzie się 15 i 16 czerwca br.


ALPINE ZACHWYCA NA TORZE

Po zaprezentowaniu nowego Alpine A110 w marcu 2017 roku i wydaniu klientom pierwszych samochodów, marka Alpine przedstawiła w ciągu kilku następnych miesięcy model A110 Cup. Samochód jest przeznaczony do startów w Alpine Elf Europa Cup, pierwszych zawodach pucharowych zorganizowanych przez markę po 30 latach. Zwrotność, lekkość i inne zalety modelu seryjnego Alpine A110 Cup w krótkim czasie zachwyciły zawodników, którzy walczyli o zwycięskie tytuły. Dodatkowym powodem ich zadowolenia była możliwość wykonania jazd testowych samochodami Alpine A470 lub Alpine A110 GT4.

Po pierwszym sezonie 2018 zakończonym sukcesem, opracowany przez zespół Signatech program zawodów monomarkowych na ten rok wzbudził duże zainteresowanie wśród zawodników. Na najpiękniejszych torach wyścigowych Europy stanie do rywalizacji ponad dwadzieścia samochodów. Marka Alpine ma mocne i konkurencyjne atuty. Przyczynił się do tego model A110 GT4 zaprezentowany po raz pierwszy podczas Salonu Samochodowego w Genewie w 2018 roku.

Wersja zaprojektowana i wprowadzona do sprzedaży przez Signatech wywołała entuzjazm wśród zespołów, kierowców oraz fanów sportów samochodowych. Model potwierdził swoje zalety, zdobywając w ciągu kilku miesięcy tytuł w Mistrzostwach Francji FFSA GT oraz tytuły międzynarodowe w GT4 European Series i GT4 International Cup.

Wszechstronne i mocne samochody A110 GT4 szybko odniosły sukces sportowy na bardzo różnych trasach, a także handlowy – 15 pierwszych egzemplarzy natychmiast znalazło nabywców. W tym roku położono nacisk na sprzedaż na rynkach zagranicznych, aby marka Alpine dotarła do wszystkich zakątków świata.

WIELKI POWRÓT DO RAJDÓW

Marka Alpine ze zdobytym mistrzostwem świata w 1973 roku zapisała wiele najświetniejszych stron w swojej historii dzięki startom w rajdach. Jej powrót na trasy odcinków specjalnych był bardzo wyczekiwany przez zawodników i kibiców!

Projekt, wdrożenie do produkcji i sprzedaż rajdowej wersji samochodu Alpine A110 powierzono firmie Signatech. Podstawą prac były ogólne założenia określone przez Alpine dotyczące zachowania zalet i charakteru samochodu seryjnego. Zespół Phillippe’a Sinaulta szeroko współpracował z zespołem Alpine, podobnie jak przy wersjach GT4 i Cup.

Samochód z napędem na jedną oś opracowany na bazie wersji A110 Cup, rozwija moc 300 KM. Będzie przeznaczony głównie do startów w rajdach asfaltowych i dla kierowców, którzy oczekują mocy, przyjemności i łatwości prowadzenia. Homologacja i nadanie kategorii są obecnie omawiane z FFSA i FIA. Założenia techniczne i cena tej rajdowej wersji zostaną podane na początku września.

Pierwsze egzemplarze Alpine A110 „Rallye” będą dostępne w sprzedaży w drugim półroczu 2019, roku. Dostawy będą zrealizowane dwuetapowo, najpierw na rynek francuski, a następnie na rynki europejskie.

Régis Fricotté, dyrektor handlowy i sportowy Alpine:

Bardzo się cieszymy z rozszerzenia sportowego programu Alpine. Nasze zaangażowanie w LMP2 oznacza obecność na arenie międzynarodowej, gdzie od 2013 roku osiągamy dobre wyniki. Wystarczy pojechać do Le Mans, by zdać sobie sprawę, jaką renomą cieszy się Alpine w wyścigach długodystansowych. Jeśli chodzi o wyścigi, samochody A110 Cup i A110 GT4 zdobyły już sobie zwolenników dzięki osiągom, niezawodności i przystępnej cenie. Sukces modeli był niezbędnym warunkiem ich powrotu do rajdów – dyscypliny sportu, która jest bardzo głęboko zakorzeniona w naszym DNA. Będziemy kontynuować opartą na zaufaniu współpracę z firmą Signatech, której doświadczenie jest bardzo cenne przy opracowywaniu kolejnych, sportowych wersji modelu A110. Podobnie jak wszyscy fani sportu samochodowego, już nie możemy się doczekać sukcesów samochodów z logo Alpine na OS-ach!


Philippe Sinault, dyrektor Signatech:

To fantastyczne móc pracować z marką, dla której miejscem zmagań sportowych są zarówno tory wyścigowe jak i trasy rajdowe. Jesteśmy dumni, że możemy reprezentować Alpine w Światowych Mistrzostwach Wyścigów Długodystansowych. Nasza duma rośnie z każdym zdobytym miejscem na podium, zwycięstwem i tytułem. Pojawienie się samochodu seryjnego pozwoliło nam wprowadzić na rynek modele Alpine A110 GT4 i Cup. Nie minął jeszcze pierwszy rok sprzedaży, a w nadzwyczajnym tempie samochody te zdobyły mocną pozycję na arenie europejskiego sportu samochodowego. Teraz przyszedł czas na wielki powrót Alpine do rajdów.

Warsaw

Banner 468 x 60 px