Log In

PREMIERA NOWEGO CITROËNA SPACETOURER W POZNANIU

31 marca podczas Poznań Motor Show 2016 CITROËN zaprezentuje premierowo całkowicie nowy pojazd o szerokiej gamie zastosowań – Citroen SPACETOURER. Dostępny w wersji bus oraz jako van – pod dotychczasową nazwą JUMPY. Marka Citroen – od lat specjalista i lider w zakresie lekkich samochodów dostawczych w Polsce i Europie zaprezentuje model, który został zaprojektowany całkowicie od nowa.

 

CITROËN, prekursor w segmentach minivanów i kombinatów, posiada imponujące doświadczenie w zakresie projektowania pojazdów przestronnych i zarazem wszechstronnych. Modelem Spacetourer marka uzupełnia ofertę modelową i daje pokaz umiejętności w zakresie budowy kompletnej gamy modeli w segmencie vanów.

Nowy Citroen Spacetourer dostępny będzie w trzech wariantach z różnymi konfiguracjami wnętrza, które doskonale odzwierciedlają zróżnicowane zastosowania zawodowe.

CITROËN Spacetourer korzysta z nowego wariantu modułowej platformy EMP2, wykorzystanej w modelach C4 Picasso i Grand C4 Picasso. Nowy model zapożycza od nich całą partię przednią, przejmując zalety tej konstrukcji w zakresie zgrupowania komponentów mechanicznych, takich jak silnik i skrzynia biegów, jak również elementów instalacji elektrycznej, takich jak akumulator, główna wiązka elektryczna itd.

Pozostała część platformy została zaprojektowana specjalnie dla modelu Spacetourer. Wzmocniona konstrukcja mieści nowe, specyficzne dla tego modelu zawieszenie przednie i tylne zdolne przenieść obciążenie do 1400 kg. Modułowy charakter platformy umożliwia zastosowanie dwóch wersji rozstawu osi (2,92 m i 3,27 m) oraz dwóch długości zwisu tylnego (0,8 m i 1,15 m). Dzięki kombinacjom tych wymiarów Spacetourer może występować w trzech długościach: XS ma 4,6 m (i jest nowym modelem w tym segmencie) i występuje z krótkim zwisem tylnym, M ma długość 4,95 m, a XL 5,3 m (obydwie odmiany ze zwisem długim).

 

Typ nadwozia Długość Rozstaw osi Tylny nawis Maksymalna pojemność bagażnika VDA
(5 miejsc – drugi rząd siedzeń przesunięty do przodu)
XS 4,6 m krótki krótki 1978 litrów
M 4,95 m długi krótki 2381 litrów
XL 5,3 m długi długi 2932 litrów

 

Nowa platforma zapewnia:

– modularność wnętrza, które może mieścić nawet do dziewięciu osób;

– przestronność w 2 i 3 rzędzie siedzeń;

– łatwość wsiadania, w szczególności na siedzenia w trzecim rzędzie, dzięki dużemu zakresowi otwarcia odsuwanych drzwi bocznych (aż do 0,93 m, zależnie od wybranego typu nadwozia);

– duże pojemności bagażnika (aż do 2932 litrów w wersji XL – 5 miejsc)

Optymalnie dobrane rozmiary (długość od 4,6 m do 5,3 m / szerokość: 1,92 m / wysokość: 1,9 m), w połączeniu z elektro-hydraulicznym wspomaganiem kierownicy i średnią zawracania wynoszącą od 11,3 m do 12,4 m, czynią z CITROËNA Spacetourer pojazd zwinny, przystosowany do wszelkich sytuacji drogowych i odpowiadający wymaganiom wszystkich użytkowników.

Spacetourer to:

– styl oparty na płynnych liniach, pozbawionych agresywności, aby zapewnić przyjazny i pogodny wygląd. Styl Citroëna Spacetourer jest jednocześnie energiczny i uspokajający; akcentujący dużą wysokość nadwozia przód daje poczucie panowanie nad drogą i nadaje mu wyrazisty charakter, wyrażający jego osobowość;

– zagospodarowanie wnętrza podporządkowane ergonomii, praktyczności i możliwości dostosowana do wszystkich sposobów użytkowania. Oparte na modułowej platformie EMP2 podwozie zapewnia więcej miejsca we wnętrzu, większą pojemność bagażnika i poręczność jego wykorzystania. Space Tourer dostępny jest do wyboru w trzech długościach, z których nowa na rynku wersja, o długości 4,6 m, może pomieścić do dziewięciu osób** – dlatego model ten jest idealny towarzyszem na co dzień, w mieście i poza nim. Wysokość 1,9 m sprawia, że samochód z łatwością mieści się na parkingach piętrowych, a jednocześnie jest bardzo funkcjonalny dzięki wyposażeniu w odsuwane drzwi boczne otwierane automatycznie, w otwieraną tylną szybę i w liczne schowki;
– komfort w służbie dobrego samopoczucia ciała i ducha – Space Tourer posiada przestronne wnętrze, podwyższoną pozycję za kierownicą, fotele przesuwane i odwracane w zależności od sposobu wykorzystania wnętrza oraz szklany dach. Wygodę dodatkowo zwiększa staranne wytłumienie kabiny, gwarantujące doskonały poziom komfortu podróży;

– technologie ułatwiające życie – takie, jak wyświetlacz w polu widzenia kierowcy (HUD) oraz nawigacja 3D połączona z systemem CITROËN Connect Navi – ale także technologie w służbie bezpieczeństwa: Coffee Break Alert apelujący o zrobienie przerwy po dwóch godzinach ciągłej jazdy, Alarm Spadku Koncentracji Kierowcy, potrafiący wykrywać rozproszenie i nieuwagę kierowcy oraz Alarm Ryzyka Kolizji. Dzięki wszystkim zastosowanym technologiom bezpieczeństwa Spacetourer otrzymał maksymalny wynik pięciu gwiazdek w testach EuroNCAP.

– silniki Diesla najnowszej generacji z rodziny BlueHDi o mocy do 180 KM, z momentem obrotowym do 400 Nm, dzięki którym w zakresie zużycia paliwa i emisji CO2 model ten zyskuje miano „Best in Class” w swoim segmencie (BlueHDi 115 S&S BVM6 : 5,1 l/100 km i 133 g CO2) i zapewnia przystępne koszty użytkowania.

Pięć gwiazdek EuroNCAP

CITROËN Spaceourer uzyskał maksymalną ocenę pięciu gwiazdek w teście zderzeniowym EuroNCAP. Wynik ten to rezultat pracy konstruktorów na etapie projektowania samochodu, ale też świadczy o skuteczności licznych elementów wyposażenia podnoszących komfort i bezpieczeństwo, jak również o słuszności wyboru modułowej platformy najnowszej generacji do budowy samochodu.

Wyniki te zostały uzyskane w teście w 2015 roku i obejmują indywidualną ocenę pięciu gwiazdek w czterech kategoriach:

– ochrona osób dorosłych 87 proc.,

– ochrona dzieci 91 proc.,

– ochrona pieszych 64 proc.,

– ocena systemów bezpieczeństwa 78 proc..

SILNIKI NAJNOWSZEJ GENERACJI

CITROËN Spacetourer może być wyposażony w jedną z pięciu wysokoprężnych jednostek napędowych z rodziny BlueHDi. Nowa generacja silników oferowana przez markę CITROËN od końca 2013 roku umożliwiła znaczne ograniczenie emisji tlenków azotu (NOx) przy zmniejszeniu emisji CO2 dzięki zastosowaniu nowatorskiego układu wydechowego posiadającego:

– katalizator oksydacyjny umieszczony tuż przy kolektorze wydechowym, pozwalający wyeliminować węglowodory (HC) i tlenek węgla (CO) powstałe w procesie spalania,

– moduł SCR (Selective Catalytic Reduction), zamontowany przed filtrem cząstek stałych, pozwalający poprzez wtrysk Adblue®* (roztwór wody i mocznika) na rozłożenie nawet 90 proc. tlenków azotu (NOx) na parę wodną (H2O) i azot (N2), a więc substancje neutralne dla środowiska,

– filtr cząstek stałych, wprowadzony po raz pierwszy na świecie w 2000 roku przez koncern PSA PEUGEOT CITROËN, który eliminuje do 99 proc. liczby cząstek stałych ze spalin.

Nowatorska i wyjątkowa konstrukcja układu wydechowego opracowana z precyzyjnym zastosowaniem najnowszych technologii. Katalizator SCR umieszczony przed filtrem cząstek stałych jest jedynym systemem oczyszczania spalin zdolnym do obniżenia do 90 proc. emisji NOx przy jednoczesnym ograniczeniu o 4 proc. emisji CO2.

Silniki wysokoprężne oferowane w samochodzie CITROËN Spacetourer pozwalają na uzyskanie następującego zużycia paliwa w cyklu mieszanym oraz emisji CO2 (przy długości nadwozia XS):

– silnik 1.6 BlueHDi 95 ze skrzynią manualną: 5,5l/100 km i 144 g CO2/km,

– silnik1.6 BlueHDi 95 S&S ze skrzynią ETG6: 5,2l/100 km i 135 g CO2/km**,

– silnik 1.6 BlueHDi 115 S&S ze skrzynią manualną o 6 przełożeniach: 5,1l/100 km i 133 g CO2/km,

– silnik 2.0 BlueHDi 150 S&S ze skrzynią manualną o 6 przełożeniach: 5,3l/100 km i 139 g CO2/km,

– silnik 2.0 BlueHDi 180 S&S ze skrzynią EAT6: 5,8l/100 km i 151 g CO2/km**.

*Płyn Adblue® jest przechowywany w zbiorniku o pojemności 22,4 litra, co pozwala na uzyskanie zasięgu 15 tys. km. Napełnianie tego zbiornika odbywa się po otwarciu wlewu umieszczonego z przodu samochodu, obok stopnia wejściowego po stronie kierowcy.

Zastosowane w samochodzie silniki najnowszej generacji w połączeniu z aerodynamiczną sylwetką nadwozia oraz umiarkowaną masą pojazdu (od 100 do 300 kg mniejsza masa od innych samochodów tego segmentu z odpowiednimi silnikami) sprawiają, że samochód ten może się poszczycić najniższym zużyciem paliwa i emisją CO2 w swoim segmencie.

Oprócz niskiego spalania paliwa, silniki te zapewniają obniżenie kosztów eksploatacji, dzięki wydłużeniu przebiegów między kolejnymi przeglądami do 40 000 km lub dwóch lat.

Warsaw

Banner 468 x 60 px