Log In

Wszystko pod kontrolą… nawet zawartość kubków w uchwytach na napoje

Nissan ujawnia kolejne sekrety rygorystycznych testów, jakim poddawane są nowe crossovery tej marki – ale to jedyny dopuszczalny rodzaj wycieków…

Uchwyty na napoje stały się integralnym elementem wyposażenia kabiny, a konstruktorzy Nissana dbają o to, aby pasowały one do wszelkiego rodzaju kubków podróżnych, butelek i puszek oraz utrzymywały je w pionowej pozycji.

Mają oni do dyspozycji nawet specjalny zestaw testowych kubków, za pomocą których starają się dopasować jakość uchwytów do oczekiwań klientów. Zestaw składa się z ponad 40 naczyń najrozmaitszego kształtu i wielkości. W czasie testów sprawdza się, czy nikt nie poparzy się gorącą kawą, a słodki napój nie wyleje się na czyjeś kolana lub tapicerkę foteli.

147255_1_5

Z naszych badań wynika, że w poszczególnych krajach popularnością cieszą się bardzo różne kubki, puszki i butelki z napojami. Dlatego testujemy ponad 40 różnych naczyń, starając się dopasować do oczekiwań wszystkich klientów” – powiedział Russell Davies z działu inżynierii zorientowanej na klienta w Europejskim Centrum Technicznym Nissana w Cranfield w Wielkiej Brytanii. „Uchwyt na kubek wydaje się banalnym detalem, ale bardzo szybko można się przekonać, że wcale tak nie jest, jeżeli nie został on poprawnie zaprojektowany”.

Ocena uchwytu na kubek nie ogranicza się do statycznego testu w warsztacie. Nissany z testowymi kubkami są sprawdzane na specjalnym torze, gdzie nowe pojazdy poddaje się ekstremalnym próbom. Podstawą jest dbałość o szczegóły, a rygorystyczne procedury testów zapewniają najlepsze wyniki. W celu zweryfikowania konstrukcji uchwytu na kubek samochód jest doprowadzany do granicy przyczepności w czasie gwałtownego przyspieszania i hamowania oraz dynamicznego pokonywania zakrętów.

To niezwykłe, jak wiele uwagi poświęca się tak prostemu elementowi” – wyjaśnia Russell. „Jeżeli przyjrzeć się kształtom i konturom uchwytów na kubki w Nissanie Juke, można zauważyć, że zwężają się one ku dołowi. Dzięki temu uchwyt utrzymuje kubek w bezruchu i zapobiega jego przechyleniu się lub wywróceniu”.

Wraz z całym zespołem odpowiedzialnym za przygotowywanie atrakcyjnych rozwiązań wpisujących się w potrzeby rynku Russell uważnie śledzi nowe trendy w zakresie przechowywania przedmiotów. Na przykład od pewnego czasu telefony komórkowe znów stają się coraz większe, natomiast wraz ze wzrostem popularności napojów energetycznych zmniejszyła się średnica najczęściej spotykanych puszek. Nissan jako jedna z pierwszych firm zareagowała na te zmiany, a jej projektanci odpowiednio udoskonalają kształt schowków i przegródek we wnętrzu pojazdu.

Nissan w Europie

Nissan posiada jedną z najbardziej kompleksowych ofert w Europie spośród producentów samochodów pochodzących z innych kontynentów. Firma zatrudnia ponad 17 000 osób w ramach swoich lokalnych działań w zakresie projektowania, badań i rozwoju, produkcji, logistyki oraz sprzedaży i marketingu. W ubiegłym roku w zakładach Nissana w Wielkiej Brytanii, Hiszpanii i Rosji wyprodukowano ponad 635 000 samochodów, w tym wielokrotnie nagradzane crossovery, pojazdy użytkowe oraz Nissany LEAF, najpopularniejsze samochody elektryczne na świecie. Ogłoszona niedawno przez Nissana wizja inteligentnej mobilności jest powiązana z realizowanym już celem całkowitego wyeliminowania emisji z pojazdów oraz śmiertelności w wypadkach drogowych. Takie kompleksowe podejście wyznacza kierunek prac nad nowymi produktami i technologiami, a najważniejsze decyzje firmy będą dotyczyły sposobów zasilania pojazdów, ich prowadzenia oraz integracji ze społeczeństwem. Nissan stara się zdobyć pozycję najbardziej pożądanej marki azjatyckiej w Europie.

Tagged under

Warsaw

Banner 468 x 60 px