Log In

Pięć klasycznych modeli ŠKODY na starcie rajdu Hamburg-Berlin Klassik

Udział ŠKODY w rajdzie Hamburg-Berlin Klassik to już tradycja. Klasyczne czeskie samochody biorą udział w prestiżowym „Rajdzie Północy” już po raz siódmy. Widzowie dziewiątej edycji tej imprezy mogą wypatrywać na jej trasach aż pięciu klasycznych modeli ŠKODY. Zabytkowe auta z Mladej Boleslavi zaprezentują kompleksowy przekrój bogatej historii czeskiej marki, poczynając od dobrze znanej ŠKODY Spartak 440 z 1957 roku po utytułowaną ŠKODĘ 130 RS z 1976 roku.
„Nie wyobrażam sobie, że ŠKODA mogłaby nie brać udziału w tym fantastycznym wydarzeniu” – mówi Andrea Frydlová, dyrektor Muzeum ŠKODY. „Na rajdzie Hamburg-Berlin Klassik nasza marka reprezentowana jest w tym roku przez pięć pomników motoryzacji. W zeszłym roku odnieśliśmy sukces w klasie samochodów powojennych i w tym roku mamy bardzo duże szanse go powtórzyć” – przekonuje Frydlová.
„Rajd Północy” jest jednym z najważniejszych wydarzeń motoryzacji klasycznej w całych Niemczech. Dziewiąty Hamburg-Berlin Klassik w dniach od 25 do 27 sierpnia prowadzi najlepszymi trasami w północno-wschodniej części Niemiec. Barwna kawalkada 180 klasyków dociera obecnie na start, skąd wystartuje w rajdzie na regularność. Hamburg-Berlin Klassik znany jest z pięknych krajobrazów, ekscytujących etapów i zróżnicowanego programu.
Pięć klasycznych modeli ŠKODY na starcie rajdu Hamburg-Berlin Klassik
Najstarszy model ŠKODY, który przystąpi do rywalizacji, to 440 Spartak z roku 1957. Pod maską tego szczególnego klasyka pracuje 40-konny silnik o pojemności 1089 cm3. Flota czeskiej marki w tegorocznej edycji rajdu obejmuje także taki sam model pochodzący z roku 1958, starannie odrestaurowany przez właściciela z Niemiec.
Pięć klasycznych modeli ŠKODY na starcie rajdu Hamburg-Berlin Klassik
Spośród 180 samochodów na trasie mało który może liczyć na taką sympatię widzów co ŠKODA Felicia z 1961 roku. Przyprowadzony tu z magazynów Muzeum ŠKODY egzemplarz waży tylko 930 kg, dzięki czemu 50 KM mocy wystarczy do zaskakująco żwawej jazdy.
Sportowe coupe marki – 110 R – cieszy się obecnie dużą popularnością, więc obecność każdego egzemplarza tego modelu jest wydarzeniem. Wyprodukowany w 1978 roku egzemplarz wyposażony jest w silnik o pojemności 1107 cm3, który generuje 52 KM.
Legenda wyścigów, ŠKODA 130 RS z roku 1976, zbudowana jest z czystych emocji. Za jej kierownicą w rajdzie zasiądzie siedmiokrotny Rajdowy Mistrz Niemiec, Matthias Kahle. Wygrywając Europejskie Mistrzostwa Samochodów Turystycznych w 1981 roku i swoją klasę w kultowym Rajdzie Monte Carlo w 1977, samochód zwany „Porsche wschodu” jest jednym z najbardziej ekscytujących aut wyścigowych swoich czasów i imponującym pokazem siły 115-letniej historii ŠKODY w motorsporcie.
Start tegorocznej edycji rajdu Hamburg-Berlin Klassik będzie wyjątkowo spektakularny dzięki zlokalizowaniu go w jednym z najatrakcyjniejszych miejsc Hamburga, na placu przed halą tradycyjnego targu rybnego. Pierwszy samochód wjedzie na rampę startową w czwartek 25 sierpnia w samo południe. Trwający cały dzień piątkowy etap poprowadzi uczestników przez Mecklenburg Fleesensee. Z tego malowniczego jeziora klasyczne samochody na sobotnim finałowym odcinku pojadą do mety w Berlinie.

Warsaw

Banner 468 x 60 px