Log In

Alians Renault-Nissan i Microsoft nawiązują współpracę, aby wspólnie rozwijać zaawansowane rozwiązania dla inteligentnych samochodów

Obie firmy podpisały globalną, wieloletnią umowę w celu rozwijania technologii nowej generacji w zakresie inteligentnych samochodów i nowych funkcji dostępnych dla kierowców w trakcie jazdy samochodem.

 Dostęp do aktualizacji bezprzewodowych: Klienci będą mieli możliwość pobierać aktualizacje drogą radiową, aby na przykład pobrać najnowsze oprogramowanie do autonomicznego kierowania pojazdem oraz aplikacji zapobiegających kolizjom. 
Pomoc klientom w utrzymywaniu kontaktu: Klienci będą mogli łatwo zalogować się
i podać przewidywany czas przyjazdu lub powiadomić znajomych o zmianie planów. Będą także w stanie skorzystać w samochodzie z automatycznej płatności za opłaty drogowe lub parkowanie za pomocą prostego dotknięcia, siedząc wygodnie w fotelu. Monitorowanie samochodu na odległość: Właściciele samochodów będą mogli monitorować położenie swojego auta z dowolnego miejsca, za pośrednictwem telefonu komórkowego lub laptopa. Będą mogli przekazać kontrolę znajomemu lub członkowi rodziny, który chce skorzystać z ich samochodu – bez konieczności przekazywania kluczyków. Będą korzystać z aplikacji mobilnej umożliwiającej im znalezienie samochodu, będą mogli zdalnie uruchomić ładowanie i klimatyzację lub ogrzewanie oraz zamykać i otwierać samochód.Ochrona pojazdu: Oprogramowanie trackingowe lokalizuje skradziony samochód
i unieruchamia go przy najbliższej sposobności. Technologia geofencing tworzy wokół pojazdu niewidoczne bariery, które umożliwią powiadamianie w sytuacji, gdy samochód wjedzie lub wyjedzie z określonego wcześniej obszaru lub trasy.

Nowa jakość użytkowania samochodu: Dzięki mobilnym technologiom klienci uzyskają dostęp do zaawansowanych usług diagnostyki samochodowej, dzięki czemu producent samochodów będzie mógł im zaoferować unikatowe funkcjonalności. Zbieranie danych o rzeczywistym użytkowaniu również posłuży projektantom samochodów w doskonaleniu jakości produkcji.

MICROSOFT

Microsoft (kod na giełdzie Nasdaq: „MSFT” @Microsoft) to wiodąca firma tworząca platformy
i rozwiązania wspomagające wydajność w obszarze technologii mobilnych i cloud computing, a jej misją jest zapewnienie wszystkim ludziom i organizacjom możliwości zwiększania własnych osiągnięć.

ALIANS RENAULT-NISSAN

Alians Renault-Nissan opiera się na strategicznej współpracy pomiędzy francuskim koncernem Renault
(z siedzibą w Paryżu) a japońskim koncernem Nissan (Jokohama). Wspólnie oba koncerny reprezentują 10% ogólnoświatowej sprzedaży samochodów. W 2015 roku sprzedały 8,5 miliona samochodów
w niemal 200 krajach. Ich strategiczna współpraca trwa już od 1999 roku. Alians nawiązał również strategiczną współpracę z szeregiem innych producentów samochodów, w szczególności z Daimlerem
w Niemczech, Dongfengiem w Chinach i Mitsubishi Motors w Japonii. Alians posiada również większościowe udziały w spółce joint venture kontrolującej AVTOVAZ, największego producenta aut osobowych w Rosji.

użytkowaniu pojazdu, zdalnym dostępie, zdalnej diagnostyce oraz prewencyjnej obsłudze technicznej.

Microsoft Azure zapewnia sprawdzoną i bezpieczną globalną platformę w chmurze,
o nielimitowanej skali działania, dzięki czemu Alians Renault-Nissan będzie mógł oferować szerokiemu kręgowi swoich klientów usługi na całym świecie.

Alians Renault-Nissan wybrał Azure częściowo ze względu na oferowane bezpieczeństwo spełniające wymagania klientów biznesowych oraz zdecydowane dążenie firmy Microsoft do przestrzegania przepisów i uregulowań prawnych. Ponadto należy zauważyć, że Azure pozwala na użycie wielu systemów operacyjnych, języków
i narzędzi programowania, zapewniając elastyczność i wybór w celu zbudowania wspólnej platformy umożliwiającej Aliansowi Renault-Nissan wprowadzenie tego typu usług dla obu marek.

Mimo iż oferta „connected car” jest jeszcze na wczesnym etapie rozwoju, jesteśmy przekonani, że ma ona wielki potencjał i doprowadzi do znaczących zmian w naszej branży. Nawiązujemy współpracę, aby przyspieszyć realizację strategii Renault-Nissan w zakresie technologii mobilnych i strategii „cloud computing” oraz zapewnić nowe doświadczenia klientom – stwierdził Jean-Philippe Courtois, dyrektor wykonawczy
i prezes Microsoft Global Sales, odpowiedzialny za Dział Marketingu i Operacji
w Microsoft. – Alians Renault-Nissan to wyjątkowy partner, charakteryzujący się globalnym zasięgiem i portfelem renomowanych marek, dzięki czemu może zaoferować całkowicie nowe, nieoferowane dotychczas usługi mobilne i cyfrowe dla szerokiego kręgu odbiorców. Współpraca ta stworzy nowy standard w obszarze rozwiązań typu „connected cars”.

Skupiamy się na technologiach najnowszej generacji

Współpraca obu firm przyczyni się do przyspieszenia rozwoju najlepszych w swojej klasie usług typu infotainment oraz usług bazujących na lokalizacji, wśród których znajdą się:

Personalizacja i ochrona ustawień klientów: Klienci będą mogli dokonać personalizacji ustawień wiedząc, że ich dane są bezpieczne i że mają możliwość przenoszenia ustawień z jednego auta do drugiego lub zablokowania ich
i uniemożliwienia transferu. Dzięki spersonalizowanym usługom jazda autem staje się bardziej zindywidualizowana – na przykład kierowca może otrzymać indywidualnie dopasowane sugestie trasy czy korzystać z zaawansowanej nawigacji.

Wydajność: Dzięki współpracy z Microsoft Alians Renault-Nissan wprowadza pojęcie wydajności – codzienne dojazdy do pracy stają się czasem, który można wydajnie spożytkować dzięki płynnej integracji oferty cyfrowej powiązanej z pracą i życiem prywatnym. 

Warsaw

Banner 468 x 60 px