
W efekcie prowadzonych wspólnie prac nad innowacyjnymi rozwiązaniami Renault zaproponuje open platform – platformę oferującą firmom partnerskim możliwość rozwoju swoich własnych pojazdów elektrycznych i tworzenia kreatywnych aplikacji, otwierając w ten sposób drogę do badania nowych niszowych rynków. OSVehicle, ARM, Pilot i Sensoria – cztery firmy partnerskie Renault – zaprezentują na CES swoje nowe, innowacyjne projekty. Technologie opracowane przez Alians Renault-Nissan zostaną zaprezentowane przez Carlosa Ghosna, Prezesa Aliansu podczas jego wystąpienia oraz pokazów prowadzonych przez Nissana.
CES (Las Vegas) – czterech strategicznych technologicznych partnerów Grupy Renault – firmy OSVehicle, ARM, Pilot i Sensoria – zaprezentuje podczas Targów Elektroniki Użytkowej CES szereg pasjonujących projektów typu open innovation i open source. Projekty te, będące owocem zastosowania nowych technologii w sektorze transportu, stanowią ilustrację nowego podejścia do środków transportu. Dzięki otwarciu na innowacje Grupa Renault wraz ze swymi firmami partnerskimi są w stanie czerpać korzyści z obecnych przekształceń przemysłu motoryzacyjnego poprzez wprowadzenie zmian urządzeń i oprogramowania pojazdów, nowych personalizowalnych elementów czy też poprzez możliwości, jakie stwarza rynek części zamiennych. Podczas swojego wystąpienia na stoisku Nissana, Carlos Ghosn, Prezes Aliansu Renault-Nissan zaprezentuje szereg rozwiązań, z których część powstała dzięki efektowi synergii i wykorzystania nowych technologii w pracach konstrukcyjnych Aliansu.
Renault produkuje samochody od ponad 100 lat, a przemysł motoryzacyjny zmienia się niezwykle szybko. Możliwość działania w całkowicie nowy sposób, włączając nowe technologie do opracowywanych przez nas scenariuszy, pozwala nam nieustannie eksplorować nowe dziedziny transportu, takie jak connected cars czy samochody o zerowej emisji, ułatwiając jednocześnie codzienne życie naszym klientom – wyjaśnia Pierrick Cornet, Zastępca Prezesa ds. Konstrukcyjnych Grupy Renault. – Targi CES są jednym z najważniejszych światowych wydarzeń prezentujących nadchodzące zmiany w zakresie technologii użytkowych. Bardzo się cieszymy, że możemy być tu dzisiaj z naszymi partnerami Aliansu Renault-Nissan.
PIERWSZY WIELKOSERYJNY POJAZD OPEN SOURCE NA ŚWIECIE
W oparciu o prace poświęcone modelowi Twizy, Renault opracowało POM (Platform Open Mind) – kompaktowy, lekki pojazd elektryczny pozbawiony elementów karoserii i platformę samochodową open source. Pojazd ten, przeznaczony dla startupów, niezależnych laboratoriów, prywatnych klientów i badaczy, umożliwia osobom trzecim kopiowanie i modyfikowanie istniejącego oprogramowania w celu stworzenia w pełni personalizowalnego samochodu elektrycznego.
Dzięki współpracy partnerskiej z Renault nad stworzeniem łatwo dostępnej dla społeczności platformy typu open source, OSVehicle jest również w stanie oferować usługi projektowo-konstrukcyjne dla indywidualnych klientów w celu uzyskania pełnej personalizacji. Łącząca pod swym szyldem swoisty ekosystem przedsiębiorstw, deweloperów, projektantów i konstruktorów, firma OSVehicle upraszcza produkcję, wymianę informacji, dystrybucję i modyfikacje konstrukcyjne pojazdów elektrycznych. Tin Hang i Yuki Liu, założyciele OSVehicle, mówią: Bardzo cieszymy się z przystąpienia do naszego ekosystemu tak dużego producenta samochodów jak Renault. Jesteśmy głęboko przekonani, że nasza społeczność skorzysta na tym i jednocześnie wniesie wartość dodaną do przemysłu motoryzacyjnego, proponując nowe rozwiązania w zakresie transportu i wychodząc naprzeciw specyficznym potrzebom poprzez stworzenie szerszego wachlarza technologii na potrzeby connected cars i samochodów autonomicznych. Udostępnianie platform samochodowych wszystkim zainteresowanym stanowi nowe podejście do zespołowej i międzybranżowej kreatywności, które może na trwałe zmienić ten przemysł poprzez znaczne obniżenie kosztów i skrócenie terminów wprowadzania produktów na rynek. Współpraca między Renault i ARM, dostawcą technologii projektowania procesorów wykorzystywanych w ponad 80% urządzeń mobilnych, rozszerzy możliwości w zakresie tworzenia oprogramowania i modyfikacji konstrukcyjnych Twizy na potrzeby wprowadzania nowych funkcji, w szczególności dzięki współpracy z urządzeniami mobilnymi opartymi na ARM®. Ekosystem ARM modyfikuje architekturę ARM w celu zapewnienia możliwości obsługi aplikacji samochodowych dotyczących wspomagania prowadzenia, infotainment, autonomicznej jazdy, zespołów zegarów i wskaźników nowej generacji oraz connected cars.
Connected cars umożliwią powstanie nowych rozwiązań, zapewniających użytkownikom dostęp do szerokiego wachlarza opcji i doznań z jazdy – mówi Richard York, Zastępca Prezesa ds. Marketingu Integracji w firmie ARM. – Przemysł motoryzacyjny będzie się w coraz większym stopniu skupiał na specyficznych funkcjach poszukiwanych przez właścicieli aut, na przykład w zakresie komfortu i rozrywki. Dostarczając tę platformę, Renault otwiera drogę do innowacyjnych rozwiązań w tych dziedzinach.
ATRAKCYJNE I PRAKTYCZNE ELEMENTY WIZUALNE
Renault i Pilot (producent przenośnych akcesoriów elektronicznych i akcesoriów samochodowych) badają możliwości rynku części zamiennych poza tradycyjnymi zastosowaniami motoryzacyjnymi. Dzięki połączeniu technologii Light Pulse Cable firmy Pilot z know-how Renault w zakresie samochodów elektrycznych, obie firmy stworzyły pierwszy na świecie elektroluminescencyjny przewód ładowania dla pojazdów elektrycznych.
Przewód ten, przeznaczony do podłączenia samochodu elektrycznego do terminala ładowania, informuje o aktualnym stanie naładowania akumulatora świeceniem i miganiem proporcjonalnym do natężenia strumienia prądu. Im niższy poziom naładowania, tym większe jest natężenie płynącego przewodem prądu i z tym większą częstotliwością miga zewnętrzna osłona przewodu. Częstotliwość migania zmniejsza się w miarę postępu ładowania akumulatora, aby całkowicie ustać z chwilą zakończenia procesu ładowania. Inspiracją dla tego rozwiązania był oparty na tej samej zasadzie przewód do smartfonów i tabletów wprowadzony niedawno do oferty przez firmę Pilot.
Bardzo cieszymy się z nawiązania współpracy z zespołem specjalistów z Renault, którzy z taką samą pasją jak nasza firma nieustannie poszukują innowacyjnych rozwiązań na potrzeby tworzenia nowych technologii – mówi Calvin Wang, Prezes firmy Pilot.
DLA KIEROWCÓW – AMATORÓW WYŚCIGÓW
SKARPETY SENSORYCZNE
Dzięki połączeniu ponad stuletniego doświadczenia w dziedzinie wyścigów samochodowych z unikalnym know-how w zakresie inteligentnej odzieży, w szczególności T-shirtu rejestrującego tętno, Renault i Sensoria pracują wspólnie nad stworzeniem sensorycznych skarpet, mających służyć optymalizacji ruchów stóp kierowców. Informacje zbierane przez inteligentne skarpety są przesyłane do aplikacji, która zbiera poszczególne parametry (prędkość, hamowanie, przyspieszanie) w celu umożliwienia pasjonatom wyścigów samochodowych oceny swoich osiągnięć na torze.
Nasz zespół ogromnie cieszy się z możliwości współpracy z Renault nad rozbudową naszej gamy technologii z zakresu inteligentnej odzieży, by pomóc kierowcom w poprawianiu wyników w wyścigach – wyjaśnia David Vigano, współzałożyciel i Prezes firmy Sensoria. – Pasjonaci sportów motoryzacyjnych potrzebują metod umożliwiających płynniejsze i bardziej precyzyjne zbieranie danych. Dzięki temu, że firma Sensoria dysponuje najbardziej zaawansowanymi technologiami w zakresie Internet of Me, nasza odzież stanowi idealne rozwiązanie dla kierowców poszukujących sposobów poprawy swoich wyników na torze.