Log In

Carlos Ghosn, prezes i dyrektor generalny Nissana, poinformował na targach CES o przełomowych technologiach i partnerskich przedsięwzięciach, których celem jest całkowita eliminacja emisji spalin oraz śmiertelnych wypadków drogowych

Zapowiedzi opartej na doświadczeniach NASA technologii umożliwiającej sprawną integrację systemów jazdy autonomicznej, nowego Nissana LEAF, a także pierwszych testów samochodów marki Nissan jeżdżących bez kierowcy

Carlos Ghosn, prezes i dyrektor generalny firmy Nissan, w swojej prelekcji wygłoszonej na targach elektroniki konsumenckiej CES 2017 zapowiedział wprowadzenie szeregu technologii oraz podjęcie współpracy z partnerami w ramach realizacji wizji mobilności bez emisji spalin i wypadków śmiertelnych. Szczegóły wystąpienia można obejrzeć tu: https://youtu.be/WjVVYK8l2PY.

W firmie Nissan nie traktujemy technologii jako sztuki dla sztuki ani nie rezerwujemy jej wyłącznie dla najdroższych modeli” — powiedział Ghosn. „Przeciwnie — kiedy przystępujemy do prac nad nowym rozwiązaniem, chcemy, aby jak najwięcej ludzi mogło skorzystać z najlepszych technologii poprawiających wrażenia z jazdy. Chodzi tu nie tylko o to, jak projektujemy samochody przyszłości, ale także o to, jak widzimy naszą pozycję jako producenta samochodów w przyszłości”.

Carlos Ghosn przedstawił pięć ważnych komunikatów dotyczących inteligentnej mobilności, czyli planów Nissana w zakresie zmiany sposobu prowadzenia pojazdów, źródła ich napędu oraz integracji ze społeczeństwem:

  • Wprowadzenie przełomowej technologii „płynnej autonomicznej mobilności” (ang.: Seamless Autonomous Mobility — SAM), która przyspieszy pojawienie się samochodów autonomicznych na drogach. Technologia SAM, opracowana z wykorzystaniem doświadczeń NASA, pozwala łączyć pokładowe układy sztucznej inteligencji (AI) ze wsparciem człowieka. Dzięki temu samochód może podejmować trafne decyzje w nieprzewidzianych sytuacjach, a sztuczna inteligencja systematycznie gromadzi coraz większą wiedzę. Nowa technologia sprawi, że miliony samochodów niepotrzebujących kierowcy będą mogły wcześniej wyjechać na drogi, po których poruszają się już pojazdy prowadzone przez ludzi. To jest część procesu inteligentnej integracji według Nissana.
  • Zapowiadając kolejny etap realizacji strategii rozwoju autonomicznej jazdy, prezes Nissana poinformował, że już w bieżącym roku firma po raz pierwszy przeprowadzi testy pojazdów poruszających się bez kierowców, na potrzeby zastosowań komercyjnych. Nissan oraz wiodąca japońska firma internetowa DeNA w wyznaczonych strefach w Japonii rozpoczną testy mające na celu dopracowanie technologii jazdy bez kierowcy. Do 2020 roku, Nissan i DeNA planują poszerzyć zakres badań, planując komercyjne wykorzystanie tej technologii dla usług mobilnych w aglomeracji Tokio.
  • Oprócz zamiarów rozwijania strategii jazdy autonomicznej Ghosn ogłosił także plany wprowadzenia na rynek nowej generacji modelu LEAF, wyposażonej w technologię ProPILOT, umożliwiającą autonomiczną jazdę po jednym pasie autostrady. Nowy LEAF podkreśli pozycję Nissana jako lidera technologii samochodów elektrycznych, który od 2010 roku sprzedał na całym świecie już ponad 250 000 sztuk tego modelu. Nowy LEAF już wkrótce otworzy nowy rozdział w realizacji koncepcji inteligentnej energii Nissana.
  • W kwestii samochodów połączonych z Internetem, w których zastosowano koncepcje inteligentnej jazdy i inteligentnej integracji Nissana, Nissan oraz Sojusz Renault-Nissan kontynuują współpracę z firmą Microsoft w zakresie nowej generacji technologii przeznaczonych do takich samochodów. Ogi Redzic, starszy wiceprezes Sojuszu ds. samochodów połączonych z Internetem, zaprezentował, jak technologia osobistego asystenta Cortana oferowana przez Microsoft może poprawić efektywność i przyjemność jazdy. Cortana jest jedną z technologii badanych wspólnie przez Sojusz i Microsoft.
  • W celu wspierania planowania potrzebnego do integracji ogłoszonych podczas CES 2017 innowacyjnych technologii w miastach na całym świecie, Carlos Ghosn poinformował również o nowym partnerstwie, jakie Nissan zawarł z 100 Resilient Cities — pioneered by The Rockefeller Foundation (100RC). 100RC jest globalną organizacją non-profit, której celem jest pomoc miastom w stawianiu czoła wyzwaniom o charakterze fizycznym, społecznym i ekonomicznym. Nissan i 100RC będą wspólnie wspierać miasta w budowaniu infrastruktury niezbędnej dla autonomicznej jazdy, samochodów elektrycznych i nowych usług w zakresie mobilności. Nissan jest pierwszym partnerem 100RC z branży motoryzacyjnej.

Zapraszamy inne podmioty — począwszy od partnerów technologicznych po firmy zajmujące się handlem elektronicznym, platformy przewozów osobowych na żądanie i współużytkowania samochodów, a także przedsiębiorców społecznych — aby przyłączały się do nas i pomagały nam testować oraz rozwijać nowe pojazdy i usługi. Dzięki temu wszyscy będą mieli dostęp do najnowszych technologii i usług ułatwiających życie” — powiedział Ghosn.

Nissan Motor Co., Ltd.

Nissan jest producentem pełnej gamy samochodów, posiadającym w swojej ofercie ponad 60 modeli dostępnych pod markami Nissan, Infiniti oraz Datsun. W roku obrachunkowym 2015 firma sprzedała ponad 5,4 miliona pojazdów na całym świecie, generując przychód w kwocie 12,19 biliona jenów. Nissan produkuje i oferuje na rynkach całego świata najlepiej sprzedający się w historii całkowicie elektryczny pojazd – Nissana LEAF. Centrala Nissana w Jokohamie (Japonia) kieruje działalnością prowadzoną w sześciu regionach: ASEAN i Oceanii, Afryce, Bliskim Wschodzie i Indiach, Chinach, Europie, Ameryce Łacińskiej oraz Ameryce Północnej. Nissan zatrudnia na całym świecie 247 500 pracowników i od marca 1999 r. współpracuje z francuskim producentem Renault w ramach sojuszu Renault-Nissan.

Tagged under

Warsaw

Banner 468 x 60 px