Log In

Mercedes-Benz marką premium numer 1 w Polsce i na świecie

Mercedes-Benz ma za sobą najlepsze półrocze w historii, zarówno w skali globalnej, jak i w skali polskiego rynku. Od stycznia do czerwca w naszym kraju zarejestrowano 6838 nowych osobowych Mercedesów (+29%; z osobowymi wersjami modeli użytkowych – 7425 szt., +34%), z czego tylko w czerwcu – 1312 egzemplarzy (+10,4%; z osobowymi wersjami modeli użytkowych – 1397 szt., +10,9%). W drugim kwartale br. i w czerwcu producent był numerem 1 wśród marek aut premium, zarówno wśród klientów indywidualnych, jak i instytucjonalnych.

Modele spod znaku trójramiennej gwiazdy przodują w licznych segmentach rynku: przykładowo, w czerwcu najczęściej kupowanymi kompaktami premium w Polsce były Mercedesy Klas A i B, najchętniej wybieraną luksusową limuzyną – Klasa S, numerami 1 wśród aut z nadwoziem coupe – Klasy C, E i S Coupe, a najpopularniejszymi SUV-ami klasy średniej – modele GLC i GLC Coupe. Na uwagę zasługują także znakomite wyniki sprzedaży Mercedes-AMG. W czerwcu dostarczono do Polski 159 samochodów sportowej marki (+69%), a od stycznia – już 841 (+71%). Tym samym Polska jest czwartym co do wielkości rynkiem zbytu modeli Mercedes-AMG w Europie.

W ujęciu globalnym pod względem sprzedaży jednostkowej Mercedes-Benz niezmiennie zajmuje pierwsze miejsce na rynku aut premium. W czerwcu producent był najmocniejszą marką w swoim segmencie nie tylko w Polsce i w rodzimych Niemczech, ale również we Włoszech, Francji, Belgii, Portugalii, Austrii, Korei Południowej, Japonii, Australii, USA, Kanadzie i Brazylii. „Zanotowaliśmy najlepsze półrocze w historii Mercedes-Benz, ze sprzedażą znacznie przekraczającą milion samochodów” – powiedziała Britta Seeger, Członek Zarządu Daimler AG odpowiedzialna za marketing i sprzedaż osobowych Mercedesów. „Do tego sukcesu przyczyniła się nie tylko popularność naszej rodziny Klasy E, ale również wysoki popyt na SUV-y we wszystkich regionach”.

Sprzedaż jednostkowa Mercedes-Benz na poszczególnych rynkach

W Europie sprzedaż jednostkowa Mercedes-Benz osiągnęła nowe szczyty: w pierwszej połowie roku producent przekazał klientom 484 120 samochodów, o 8,9% więcej niż w analogicznym okresie ub.r. W Niemczech dostarczono w tym czasie 151 790 aut (+6,3%). W minionym półroczu producent ze Stuttgartu pobił rekordy sprzedaży na licznych wysokowolumenowych europejskich rynkach, takich jak Wielka Brytania, Francja, Hiszpania, Belgia i Szwajcaria.

Obszarem z najwyższą sprzedażą jednostkową był region Azji i Pacyfiku, gdzie od stycznia do czerwca nabywców znalazło 438 710 nowych Mercedesów (+26,7%) – to najlepszy półroczny wynik w historii firmy. 292 679 aut przypada na rynek chiński (+34,5%). Imponujący wzrost sprzedaży w Państwie Środka wynika m.in. z silnej reprezentacji pojazdów produkowanych lokalnie. Rekordowy poziom liczby dostaw w ciągu półrocza Mercedes-Benz osiągnął także na rynkach Korei Południowej (+47,3%), Australii (+8,5%), Tajwanu (+10,9%) i Indii (+8,7%).

Najlepsze pierwsze półrocze w historii Mercedes-Benz zanotował również w krajach NAFTA: w USA, Kanadzie i Meksyku sprzedano 193 399 aut, o 2,1% więcej niż w analogicznym okresie roku 2016. Rekordowa była też sprzedaż w samym czerwcu – 34 894 szt. (+5,0%).

Sprzedaż jednostkowa Mercedes-Benz: poszczególne modele

Bestsellerem w ofercie Mercedes-Benz pozostaje Klasa C – od stycznia do czerwca klientom na świecie dostarczono ponad 210 000 egzemplarzy wersji limuzyna i kombi. Największym rynkiem zbytu modelu były Chiny, gdzie odnotowano dwucyfrowy wzrost popytu i nowy rekord sprzedaży Klasy C, m.in. z uwagi na niesłabnące zainteresowanie wersją z przedłużonym rozstawem osi.

Wysokim popytem cieszy się również najinteligentniejszy biznesowy model na rynku, czyli Klasa E. W pierwszej połowie br. sprzedaż wersji limuzyna i kombi wzrosła łącznie do 181 940 egzemplarzy (+68,4%). U dealerów można już zamawiać Klasę E Kabriolet, która dodatkowo wzmocni ofertę modelu. Z limuzyną, kombi, kabrioletem, coupé i uterenowioną odmianą All-Terrain Klasa E ma najszerszą paletę odmian nadwoziowych w swoim segmencie.

Sprzedaż SUV-ów z gwiazdą w pierwszym półroczu br. wzrosła o 13,4%, do 385 044 aut. Wszystkie modele, od GLA do Klasy G, cieszą się wyśmienitą popularnością. Mercedes-Benz ustanowił nowe rekordy ich sprzedaży nie tylko w skali światowej, ale i we wszystkich głównych regionach: w Europie, w krajach Azji i Pacyfiku oraz państwach NAFTA. Liderem sprzedaży w tej grupie aut jest GLC, a za nim plasuje się GLA.

smart

W pierwszej połowie roku producent miejskich aut dostarczył na całym świecie około 70 000 aut. Szczególnie chętnie smarty wybierali klienci w Chinach i Wielkiej Brytanii, gdzie sprzedano więcej egzemplarzy niż w którymkolwiek pierwszym półroczu w historii. Ofertę marki wzmacnia właśnie nowy smart electric drive z napędem elektrycznym; europejskie dostawy modelu z nadwoziem fortwo i forfour rozpoczęły się w ubiegłym miesiącu.

Wyniki sprzedaży oddziału Mercedes-Benz Cars

Czerwiec 2017 r.

Zmiana (%)

Styczeń-czerwiec 2017 r.

Zmiana (%)

Mercedes-Benz

209 309

+11,1

1 144 274

+13,7

smart

12 565

-4,4

69 874

-4,9

Mercedes-Benz Cars

221 874

+10,1

1 214 148

+12,4

Sprzedaż jednostkowa Mercedes-Benz w poszczególnych regionach

Europa

90 391

+4,3

484 120

+8,9

– w tym: Niemcy

29 206

+1,4

151 790

+6,3

Azja i Pacyfik

78 712

+23,5

438 710

+26,7

– w tym: Chiny

50 090

+28,3

292 679

+34,5

NAFTA

34 894

+5,0

193 399

+2,1

– w tym: USA

28 994

+1,8

161 960

-0,5

Tagged under

Warsaw

Banner 468 x 60 px