– Celem naszej firmy jest wyprodukowanie zero emisyjnego napędu, ale żebyśmy mogli to osiągnąć, to napęd konwencjonalny chcemy zastąpić napędem najpierw hybrydowym, czyli takim etapem pośrednim i w ostateczności uzyskać napęd bezemisyjny. W 2002 roku już udostępniliśmy wybranej grupie klientów samochody z napędem wodorowym, czyli zeroemisyjnym.Były to pojazdy typu suw. Obecnie oferujemy samochód seryjnie produkowany sedan, który jest od podstaw skonstruowany dla napędu wodorowego.(…) Nasza firma równolegle rozwija układ bateryjny jak i też wykorzystujący ogniwa paliwowe. Zakładamy, że napęd oparty na bateriach jest przeznaczony do pojazdów małych, czyli miejskich. Natomiast pełno gabarytowy samochód, który ma pełny zasięg i pełną funkcjonalność, to będzie samochód z ogniwami paliwowymi. – mówi dr Andrzej Szałek z Toyota Motor Poland.
Jak zbudowany jest samochód wodorowy przedstawia dr Andrzej Szałek w prezentacji Wodór-zastosowanie w pojazdach elektrycznych.
[fvplayer src=”https://naszatve.pl/wp-content/uploads/2018/01/A_Szałek_wystąpienie_II_Kongres.mp4″ splash=”https://naszatve.pl/wp-content/uploads/2018/01/dr-Andrzej-Szałek.jpg” width=”1280″ height=”720″]