W zeszłym roku Dacia zaprezentowała drugą generację modelu Duster, aczkolwiek koncept, który pojawił się w roku 2009 wyglądał na tyle nowocześnie, że mógłby z powodzeniem zapowiadać trzecią odsłonę SUV-a.
W roku 2009 Dacia zaprezentowała model o nazwie Duster Concept, czyli samochód o nieco wyższym zawieszeniu, SUV-a, którego stylistyka była futurystyczna a wręcz kosmiczna. Po 9 latach od premiery, która odbyła się podczas salonu samochodowego w Genewie, wciąż można marzyć o wersji seryjnej pojazdu. Samochód mierzył 4,25 m długości, był więc nieco krótszy od produkcyjnego Dustera.
Stylistyka konceptu była ciekawa, zwłaszcza dzięki wydłużonym reflektorom, które przechodziły na boczną część nadwozia, kanciastym tylnym światłom i końcówkom wydechu w kształcie trapezu. Raczej nie kojarzyła się z modelem, który mógłby trafić do oferty marki znanej z produkcji budżetowych samochodów. Nawet po 9 latach od premiery z chęcią spoglądam na ten model i zastanawiam się, co właściwie poszło nie tak przy projektowaniu wersji seryjnej. Nie wygląda ona oczywiście źle, ale jakże daleko jej do tej świetnej koncepcji z roku 2009. Po stronie kierowcy Dustera znajdowały się tylko jedne drzwi, natomiast po przeciwnej drzwi były otwierane przeciwnie do siebie. Pojazd postawiono na 21-calowych kołach.
Napęd koncepcyjnego Dustera pochodził od jednostki dCi generującej 105 KM mocy oraz 240 Nm momentu obrotowego, która współpracowała z 6-biegową manualną skrzynią biegów. Aby rozpędzić samochód od 0 do 100 km/h potrzeba było 9,6 sekundy. Zużycie paliwa, jakie podawał producent wynosiło 5,3 l/100 km.
Dacia Duster Concept mieścił na pokładzie maksymalnie cztery osoby, ale w razie potrzeby można było w łatwy sposób dostosować wnętrze do transportu. Po przesunięciu fotela po prawej stronie kierowcy, do samochodu można było zapakować rower.
źródło: francuskie.pl/Renault/Dacia