Log In

Pierwsza stacja ultraszybkiego ładowania przy A1 w Bełku

Siemens wraz z firmą Stacjeladowania.com uruchomił na śląskim odcinku autostrady A1 pierwszą stację szybkiego ładowania w sieci publicznej. Urządzenie SICHARGE D pozwala na pełne ładowanie pojazdu w czasie kilkukrotnie krótszym niż za pomocą wolnych ładowarek prądu przemiennego AC (o mocy mniejszej lub równej 22 kW).

Superszybka ładowarka przy autostradzie A1 na Śląsku

Ładowarka samochodów elektrycznych uruchomiona została na stacji paliw przy węźle autostradowym Rybnik w miejscowości Bełk. Składa się z czterech punktów ładowania, w tym dwóch ultraszybkich. Oficjalnie została uruchomiona 26 maja i działa w sieci NOXO Energy.

Auto elektryczne naładowane w kilkanaście minut

SICHARGE D Siemensa jest jedną z najnowocześniejszych stacji na rynku, z najwyższą w swojej klasie, 96-procentową wydajnością. Modułowa budowa umożliwia skalowalność urządzenia i jego dostosowywanie do zmieniających się standardów rynkowych – zarówno pod względem liczby stanowisk ładowania równoległego, jak i dostępnej mocy. 

Według zapewnień producenta pozwalają naładować akumulatory w ciągu kilkunastu minut. 

– Obecnie z szybkiego ładowania w przypadku SICHARGE D mogą korzystać dwa pojazdy elektryczne jednocześnie. Pobierana jest wtedy moc maksymalnie do 300 kW z każdego punktu ładowania prądem stałym. Dzięki możliwości dodania kolejnych dystrybutorów możliwe jest jednoczesne ładowanie aż czterech pojazdów w tym samym czasie. Dodatkowy, piąty samochód może ładować się z gniazda AC – mówi Łukasz Bancarzewski, specjalista ds. rozwoju biznesu w Siemens Polska, ekspert w dziedzinie elektromobilności i infrastruktury ładowania.

Stacja zlokalizowana przy węźle Rybnik oferuje obecnie moc minimalną, ale w razie zapotrzebowania może ona zostać zwiększona, i to w ciągu zaledwie kilku godzin.

– Nasze urządzenia pozwalają na maksymalnie efektywne wykorzystanie dostępnej mocy. W przypadku równoległego ładowania kilku pojazdów moc zostaje automatycznie podzielona w taki sposób, aby zoptymalizować czas ładowania. Dynamiczny i inteligentny podział mocy ładowania (DPA) umożliwia wykorzystanie pełnego potencjału stacji – uzupełnia Mariusz Kondraciuk, dyrektor branży Smart Infrastructure w Siemens Polska.

Do 2030 roku potrzeba 3 miliony ładowarek w Europie

W ciągu kilku lat park osobowych samochodów z napędem elektrycznym w Polsce zwiększył się niemal ośmiokrotnie, podczas gdy sieć ogólnodostępnych stacji ładowania zaledwie trzykrotnie. Komisja Europejska szacuje, że do 2030 roku w całej UE potrzeba będzie co najmniej 3 milionów dodatkowych punktów ładowania samochodów elektrycznych.

– Polski rynek pojazdów elektrycznych rozrasta się coraz bardziej dynamicznie. Popularyzacja elektromobilności wymaga jednak znacznego przyspieszenia rozbudowy infrastruktury szybkiego ładowania, tak by docelowo przypominała ona obecną sieć stacji benzynowych – wyjaśnia Maciej Zieliński, prezes zarządu Siemens Polska.

Firma planuje do końca 2023 r. dostarczyć na polski rynek sto stacji szybkiego i ultraszybkiego ładowania.

Tagged under

Nie znaleziono powiązanych artykułów.

Warsaw

Banner 468 x 60 px