Log In

MOBILIZE SOLO CONCEPT I ILEO CONCEPT

W zmieniającym się społeczeństwie sektor mobilności zajmuje centralne miejsce. Rola prywatnego samochodu w środowisku miejskim stale maleje, a użytkownicy i decydenci coraz częściej zwracają się w stronę nowych alternatywnych sposobów poruszania się po mieście. Mobilize wyprzedza najnowsze trendy i oferuje rozwiązania stanowiące skuteczną odpowiedź na wyzwania związane z mobilnością miejską i elektryczną: Solo Concept i Ileo Concept.

Solo Concept: poczucie jednoÅ›ci z pojazdem 

Solo Concept to wybiegajÄ…cy w przyszÅ‚ość projekt w zakresie mobilnoÅ›ci. Stanowi wyraźne potwierdzenie zainteresowania Mobilize wszystkimi formami mobilnoÅ›ci. Solo Concept to pojazd jednomiejscowy, zaprojektowany w taki sposób, aby zajmowaÅ‚ jak najmniejszÄ… powierzchniÄ™ (zaledwie 1,37 m dÅ‚ugoÅ›ci). 

W szerszym ujęciu, Solo Concept pokazuje gotowość Mobilize do wychodzenia poza utarte schematy w świecie motoryzacji – jest ucieleśnieniem ultralekkiej, płynnej i zwinnej mobilności. Projekt został zainicjowany przez indyjskie studio Renault, znane ze swojej niezwykłej pomysłowości i kreatywności. W swoim pierwotnym zamyśle projektanci zamierzali stworzyć deskorolkę z parasolem zapewniającym schronienie.

Solo Concept zapewnia wyjÄ…tkowe poczucie jednoÅ›ci z pojazdem. Sprawia, że kierowca czuje siÄ™ równie komfortowo, jak we wÅ‚asnym ubraniu. Użytkownik prowadzi pojazd w pozycji półsiedzÄ…cej, która zapewnia relaks i dobre samopoczucie. 

Mobilize traktuje ten projekt również jako okazję do nawiązania współpracy z podmiotami ze świata mody, która przykładowo mogłaby polegać na zaprojektowaniu akcesoriów podróżnych do personalizacji (ubrania, torby i walizki). 

Bezpieczniejsza wersja pojazdu na 3 koÅ‚ach 

Solo Concept porusza siÄ™ z niewielkÄ… prÄ™dkoÅ›ciÄ… do 25 km/h. Nie wymaga prawa jazdy, pasów bezpieczeÅ„stwa ani kasku. 

Do kierowania pojazdem służy specjalny joystick nawiązujący do świata gier wideo. Nadwozie, otulające niczym kokon, poduszka powietrzna oraz uruchamiany stopą przycisk awaryjny, którego wciśnięcie w razie zagrożenia powoduje natychmiastowe zatrzymanie pojazdu, zapewniają dobry poziom bezpieczeństwa. W razie wypadku Solo Concept oferuje lepszą ochronę niż skutery, jednoślady i inne nowe indywidualne pojazdy elektryczne.

Solo Concept ma trzy koła: dwa napędowe z przodu i jedno mniejsze, skrętne z tyłu. Ze względu na asymetrię nadwozia dostęp do wnętrza pojazdu możliwy jest tylko z lewej strony. Fotel kierowcy odchyla się do przodu, pod nim znajduje się pojemny schowek, w którym można przewieźć torbę lub plecak. Nadwozie i wnętrze można łatwo wyczyścić strumieniem wody. Konstrukcja Solo Concept wykonana jest w 50% z materiałów pochodzących z recyklingu, a 95% masy pojazdu nadaje się do ponownego przetworzenia.

Trzy opcje Å‚adowania

Kilka pojazdów Solo Concept można zestawić w rzÄ™dzie jeden za drugim, aby zająć jak najmniej miejsca – na jednym miejscu parkingowym zmieÅ›ci siÄ™ ich nawet sześć. 

Istnieją trzy opcje ładowania: przewodowe (za pomocą kabla), indukcyjne (bezprzewodowe) oraz poprzez wymianę akumulatora. Dzięki technologii indukcyjnej można jednocześnie ładować kilka zestawionych jeden za drugim pojazdów (ten z przodu jest podłączony do stacji ładowania i wykorzystuje indukcję do przesyłania energii elektrycznej do pozostałych znajdujących się za nim). Akumulator Solo Concept można również wyjąć i naładować w domu (tak jak akumulator roweru elektrycznego).

Wymiary: dÅ‚ugość: 1,37 m – szerokość: 0,90 m – wysokość: 1,75 m

Solo Concept oferuje nowoczesny, zabawny i funkcjonalny design, wierny wartościom marki Mobilize. Został zaprojektowany z myślą o umożliwieniu sprawnego manewrowania i parkowania w aglomeracjach miejskich, gdzie zawsze jest ciasno i brakuje miejsc parkingowych, przy jednoczesnym zapewnieniu maksimum bezpieczeństwa i dodatkowej ochrony przed zmiennymi warunkami atmosferycznymi. Dużo uwagi poświęciliśmy również miejscu kierowcy. Dążyliśmy do tego, aby użytkownik wewnątrz pojazdu mógł przyjąć możliwie najwygodniejszą i sprzyjającą relaksowi pozycję półsiedzącą, wskazującą na ultramobilność pojazdu – wyjaśnia Patrick Lecharpy, dyrektor ds. designu marki Mobilize. 

Ileo Concept – moduÅ‚owe i przenoÅ›ne punkty Å‚adowania speÅ‚niajÄ…ce jednoczeÅ›nie rolÄ™ totemów reklamowych, zaprojektowane jako funkcjonalne elementy zagospodarowania przestrzeni 

Ileo Concept zaprojektowany wspólnie przez Mobilize i studio Patrick Jouin iD może pełnić wiele różnych funkcji, w tym funkcję stacji ładowania. Totemy montowane są na mobilnych i modułowych podstawach, które można ze sobą łączyć, dzięki czemu łatwo wpasowują się w otaczającą je przestrzeń i przyczyniają się do zwiększenia dostępności transportu elektrycznego.

Ileo Concept jest okazjÄ… dla marki Mobilize, by zaprezentować swojÄ… wizjÄ™ przyszÅ‚ego wykorzystania przestrzeni publicznej na potrzeby mobilnoÅ›ci. Koncepcja zakÅ‚ada wykorzystanie trzech różnych elementów mebli ulicznych. Te wielofunkcyjne i moduÅ‚owe totemy oferujÄ… szereg praktycznych udogodnieÅ„: 

• Punkt szybkiego Å‚adowania (22 kW DC) dla pojazdów elektrycznych 

• Stacja mikromobilnoÅ›ci wyposażona w stojak do mocowania skuterów lub rowerów elektrycznych ze standardowymi gniazdami 

• PrzestrzeÅ„ użytkowa z miejscami do siedzenia, półkÄ… i stojakiem na ekran 

Mobilize jako dostawca energii w przestrzeni publicznej myÅ›li również o rozwiÄ…zaniach projektowych majÄ…cych na celu ożywienie tych przestrzeni. Za pomocÄ… trzech charakterystycznych obiektów chcemy zmieniać oblicze energii dla odbiorców miejskich i oferować ich użytkownikom nowe, pozytywne zwyczaje. Proponujemy również nowe spojrzenie na planowanie miejskie z myÅ›lÄ… o zapewnieniu użytkownikom nowych doÅ›wiadczeÅ„ zwiÄ…zanych z lekkÄ… infrastrukturÄ…, dostosowanÄ… do zmian klimatycznych â€“ wyjaÅ›nia Thomas Ehrmann, Chief Design Strategy, Mobilize.

Totemy montowane sÄ… na ruchomych i moduÅ‚owych podstawach, dziÄ™ki czemu Å‚atwo wpasowujÄ… siÄ™ w przestrzeÅ„ publicznÄ… lub prywatnÄ… i mogÄ… być przenoszone oraz odpowiednio dostosowywane w zależnoÅ›ci od przeznaczenia. 

Innymi słowy: te miejskie wyspy z punktami ładowania, zaprojektowane jako miejsca przyjazne dla użytkowników, w których można miło spędzić czas, spełniają jednocześnie inną ważna funkcję – przyczyniają się do ograniczenia poziomu emisji dwutlenku węgla oraz redukcji hałasu w miastach, mniejszych miejscowościach, centrach handlowych, na parkingach oraz miejscach obsługi podróżnych przy autostradach. Totem, ze swoim dachem, który można pokryć roślinnością, tworzy praktyczne zadaszenie chroniące przed słońcem i deszczem.

W zależnoÅ›ci od peÅ‚nionej funkcji i lokalizacji, Ileo Concept może również sÅ‚użyć jako noÅ›nik reklamowy nie tylko dla marki Mobilize, ale również dla miasta, prywatnego operatora lub dostawcy energii. ModuÅ‚owy Ileo Concept może również wykorzystywać zużyte akumulatory z pojazdów elektrycznych w poÅ‚Ä…czeniu z panelami fotowoltaicznymi. Wykorzystane w Solo Concept komponenty sÄ… wykonane w 50% z materiałów pochodzÄ…cych z recyklingu, a 95% nadaje siÄ™ do ponownego przetworzenia. 

Projekt jest owocem współpracy Mobilize z francuskim projektantem Patrickiem Jouinem, posiadajÄ…cym ogromne doÅ›wiadczenie w projektowaniu przestrzeni miejskich, do którego marka zwróciÅ‚a siÄ™ z proÅ›bÄ… o przedstawienie wizji przyszÅ‚ej mobilnoÅ›ci. Celem tej współpracy jest stworzenie przyjaznych dla użytkownika miejsc wyposażonych w punkty Å‚adowania, dostosowanych do potrzeb spoÅ‚ecznoÅ›ci miejskich, podmiejskich i wiejskich. 

Do 2025 r. wymiana handlowa energii na towary i usÅ‚ugi może stać siÄ™ powszechnÄ… praktykÄ…. Zmiany klimatyczne sprzyjajÄ… tworzeniu oaz chÅ‚odu w obrÄ™bie miast. Systemy mobilnoÅ›ci nie bÄ™dÄ… już sÅ‚użyć jednostce, ale caÅ‚ej zbiorowoÅ›ci. W ten sposób użytkownicy poruszajÄ…cy siÄ™ po mieÅ›cie stanÄ… siÄ™ częściÄ… efektywnie dziaÅ‚ajÄ…cego systemu â€“ przewiduje Patrick Jouin, projektant i zaÅ‚ożyciel Patrick Jouin iD.

W najbliższej przyszłości nie przewiduje się uruchomienia produkcji seryjnej Ileo Concept. Projekt jest natomiast częścią całościowego podejścia, które ma towarzyszyć wdrażaniu przez Mobilize planu zakładającego stworzenie ekosystemu elektrycznych stacji ładowania w przestrzeni publicznej.

Tagged under

Warsaw

Banner 468 x 60 px