Log In

Koncentracja na wydajności ładowania

Projektując i rozwijając akumulator wysokonapięciowy (HV) dla Premium Platform Electric (PPE), Audi nadało priorytet zarówno zasięgowi, jak i wydajności ładowania. Zaawansowane zarządzanie temperaturą akumulatora, 800-woltowy układ elektryczny i szeroki zakres środków zwiększających wydajność nowych silników elektrycznych sprawiają, że jazda i ładowanie stają się bezstresowym doświadczeniem. Przyczynia się do tego usługa ładowania Audi oraz coraz gęstsza sieć szybkiego ładowania Audi hub w miastach.

Zaledwie dziesięć minut na stacji szybkiego ładowania wystarczy, aby od 10 proc. stanu akumulatora uzupełnić zasięg nawet na kolejne 255 kilometrów. Jest to możliwe dzięki architekturze 800 V, nowemu wstępnie przygotowanemu akumulatorowi HV i nowemu systemowi przewidującemu zarządzanie temperaturą w PPE. Akumulator HV w Audi Q6 e-tron składa się z dwunastu modułów i ma pojemność 100 kWh brutto (94,9 netto). Po wprowadzeniu na rynek, wersja ta zostanie uzupełniona o kolejny wariant z dziesięcioma modułami baterii i pojemnością brutto 83 kWh. W tym wariancie, wystarczy 21 minut, aby naładować akumulator od 10 do 80 proc. Wysoka moc ładowania przez dłuższy czas znacząco przyczynia się do przyjaznej dla klienta wydajności ładowania modeli opartych na PPE. Maksymalna moc ładowania DC seryjnie produkowanego Audi Q6 e-tron wynosi 270 kW.

Dla stacji ładowania pracujących z technologią 400 woltów, możliwe jest ładowanie bankowe. Odpowiednie wysokonapięciowe przełączniki w kontrolerze zarządzania baterią (BMCe – battery management controller) są aktywowane przed rozpoczęciem procesu ładowania. Dzięki temu akumulator 800 woltowy zostaje podzielony na dwie baterie o jednakowym napięciu, które mogą być ładowane równolegle z prędkością do 135 kW. W razie potrzeby, obie połowy baterii najpierw są doprowadzane do tego samego stanu naładowania, a następnie ładowane synchronicznie.

Zarządzanie ładowaniem obsługuje międzynarodowy standard ładowania CSS (Combined Charging System). Dla szybkiego i niezawodnego ładowania, wysokowydajny komputer HCP 5 zarządza procesem w ramach nowej struktury komputerowej domeny architektury elektronicznej E3 1.2. Jednostka kontroli komunikacji, zwana inteligentnym urządzeniem interfejsu ładowania (SACID – Smart Actuator Charging Interface Device), działa jako interfejs do nawiązania połączenia między pojazdem a stacją ładowania i przekazuje przychodzące znormalizowane informacje do komputera domeny HCP 5.



W przypadku modeli PPE przeznaczonych na rynek europejski Audi planuje opcje ładowania prądem stałym i zmiennym za pośrednictwem złącza combo CCS z tyłu pojazdu po lewej stronie. Dodatkowe złącze ładowania AC zostanie zainstalowane po przeciwnej stronie pojazdu. Audi Q6 e-tron będzie standardowo ładowane prądem zmiennym o mocy 11 kW. Oznacza to, że pusty akumulator może być naładowany przez noc. Ładowanie prądem zmiennym o mocy 22 kW będzie oferowane jako opcja w późniejszym terminie. Pokrywy portów ładowania można wygodnie otwierać elektronicznie za pomocą wyświetlacza MMI lub na samej pokrywie, delikatnie naciskając na jej środek. Po odłączeniu kabla ładującego port ładowania zamyka się automatycznie.



Funkcja „Plug & Charge” jest standardowo dostępna w serii Q6 e-tron. „Plug & Charge” jest obecnie dostępna na stacjach ładowania IONITY, a także u innych operatorów punktów ładowania i będzie dostępna u coraz większej liczby dostawców. W tym przypadku wystarczy jedynie włożyć kablel ładujący po jednorazowej aktywacji w pojeździe. Pojazd i stacja ładowania komunikują się za pomocą szyfrowanego połączenia. Proces ładowania rozpoczyna się automatycznie, a rozliczenie odbywa się za pomocą środków płatniczych zapisanych w aplikacji myAudi, takich jak karta kredytowa.

Niezawodna infrastruktura ładowania z Audi charging i Audi charging hubs

Klienci Audi posiadający pojazdy elektryczne korzystają z niezawodnej infrastruktury ładowania w postaci usługi ładowania Audi charging. Usługa ładowania Audi oferuje bezpośredni dostęp do gęstej sieci ponad 630 tys. punktów ładowania w 29 krajach w Europie. Obejmuje to ponad 3 tys. stacji ładowania o dużej mocy (HPC) firmy IONITY, które umożliwiają szybkie ładowanie z mocą do 350 kW, głównie wzdłuż głównych tras komunikacyjnych. 

Dzięki niedawno otwartym hubom ładowania Audi w Salzburgu (Austria), Monachium i Frankfurcie nad Menem (oba w Niemczech), sieć miejskich stacji ładowania wyposażonych w akumulatory drugiej generacji jako jednostki buforowe wzrosła łącznie do sześciu. Planowane są kolejne lokalizacje.

Oprócz pierwszego centrum ładowania Audi z salonem o powierzchni 200 metrów kwadratowych w Norymberdze w Niemczech, istnieją dodatkowe kompaktowe stacje z czterema punktami ładowania o dużej mocy (HPC) w Zurychu (Szwajcaria), Berlinie (Niemcy), Salzburgu, Monachium i Frankfurcie nad Menem, z których każda pozwala na szczytową moc ładowania do 320 kilowatów.

Inteligentna i dynamiczna kontrola obciążenia w centrach ładowania Audi zapewnia efektywne wykorzystanie istniejącej sieci energetycznej.

Tagged under

Warsaw

Banner 468 x 60 px