Banner Top
Log In

Wróble ćwierkają o sukcesie: Nissan jako pierwszy producent samochodów w Europie sprzedaje pojazdy na Twitterze

Nissan jest pierwszą marką motoryzacyjną w Europie, która umożliwia zakup pojazdu za pośrednictwem serwisu społecznościowego Twitter.

Od pierwszego kontaktu z klientem do podjętej 6 dni później decyzji o zakupie – cały proces komunikacji między największym dealerem w hiszpańskiej Galicji, firmą Antamotor, a klientem Raulem Escolano był prowadzony kanałami cyfrowymi, poprzez serwis społecznościowy.

Klient, który przedstawił się dealerowi jako @escolano, rozesłał najpierw zapytanie do przedstawicielstw różnych marek, korzystając z hasztagu #compraruncocheportwitter (pol.: „kup samochód na Twitterze”).

Escolano rzucił wyzwanie markom motoryzacyjnym działającym w Hiszpanii, pytając o możliwość zakupu pojazdu wyłącznie przez sieć społecznościową.

Nissan, poprzez swojego dealera Antamotor w mieście A Coruña, zaimponował Raulowi Escolano innowacyjnym podejściem oraz wykorzystaniem nowej popularnej platformy Periscope, na której dealer umieścił film przedstawiający najważniejsze cechy modelu X‑Trail w spersonalizowanej prezentacji.

Następnie model Nissana został porównany z pojazdami konkurencyjnych marek, a osoby śledzące konto Raula Escolano mogły oceniać samochody wybrane do tego zestawienia. W ankiecie, którą wyświetlano 2,6 miliona razy (źródło: Brandwatch), zwyciężył X‑Trail zdobywając 43% głosów, co z pewnością pomogło Nissanowi w pozyskaniu klienta.

Zgodnie z innowacyjnym podejściem do zakupu samochodu całą transakcję zrealizowano przez Internet, a kluczyki do Nissana X‑Trail zostały dostarczone panu Escolano do domu przez kuriera.

Odbiór pojazdu miał miejsce w hiszpańskiej centrali firmy. Było to pierwsze bezpośrednie spotkanie klienta z pracownikami Nissana od rozpoczęcia procesu sprzedaży 2 miesiące wcześniej.

Usprawniona obsługa dzięki technologii – zgodnie z Obietnicą Nissana

W sytuacji, kiedy przed dokonaniem zakupu pojazdu klient odwiedza placówkę dealerską zazwyczaj tylko raz – a nie pięć razy, jak to bywało jeszcze przed dekadą – doświadczenie z jego wizyty w salonie sprzedaży ma niezwykle istotne znaczenie dla producenta samochodów. Na wybranych rynkach Nissan wprowadził także innowacyjne technologie, takie jak „e‑vision”, czyli narzędzie do wideodiagnostyki dla klientów dysponujących małą ilością czasu, którzy mimo to oczekują większej przejrzystości i precyzji informacji na temat zakresu czynności serwisowych wykonywanych w pojeździe.

W październiku 2015 roku Nissan poinformował o nowej ogólnoeuropejskiej inicjatywie dotyczącej doświadczenia klienta, która została zaplanowana jako jeden z mających największy zasięg w branży programów transformacji systemu obsługi klienta.

W pięciu punktach Obietnicy Nissana marka zobowiązuje się do: umożliwienia całodobowego kontaktu z serwisem, zapewnienia pomocy drogowej Assistance przez cały okres eksploatacji pojazdu, dopasowania cen usług serwisowych, bezpłatnej i przejrzystej kontroli stanu technicznego pojazdu oraz bezpłatnego samochodu zastępczego na czas każdej wizyty w serwisie. Po raz pierwszy producent samochodów składa obietnicę wobec klientów w całym regionie. W ten sposób Nissan chce zostać liderem w branży pod względem zwiększania przejrzystości w zakresie obsługi posprzedażnej, polityki cenowej i serwisu.

Więcej informacji na temat produktów i usług oraz zaangażowania firmy Nissan na rzecz mobilności zgodnej z zasadami zrównoważonego rozwoju znajduje na stronie www.nissan.eu/experience-nissan.html.

Nissan w Europie

Nissan posiada jedną z najbardziej kompleksowych ofert w Europie spośród producentów samochodów pochodzących z innych kontynentów. Firma zatrudnia ponad 17 000 osób w ramach swoich lokalnych działań w zakresie projektowania, badań i rozwoju, produkcji, logistyki oraz sprzedaży i marketingu. W ubiegłym roku w zakładach Nissana w Wielkiej Brytanii, Hiszpanii i Rosji wyprodukowano ponad 635 000 samochodów, w tym wielokrotnie nagradzane crossovery, pojazdy użytkowe oraz Nissany LEAF, najpopularniejsze samochody elektryczne na świecie. Ogłoszona niedawno przez Nissana wizja inteligentnej mobilności jest powiązana z realizowanym już celem całkowitego wyeliminowania emisji z pojazdów oraz śmiertelności w wypadkach drogowych. Takie kompleksowe podejście wyznacza kierunek prac nad nowymi produktami i technologiami, a najważniejsze decyzje firmy będą dotyczyły sposobów zasilania pojazdów, ich prowadzenia oraz integracji ze społeczeństwem. Nissan stara się zdobyć pozycję najbardziej pożądanej marki azjatyckiej w Europie.

Warsaw

Banner 468 x 60 px