Banner Top
Log In

Legendarni kierowcy wyścigowi Audi: Stuck, Röhrl i Biela, gośćmi Classic Days w Schloss Dyck

– 5-7 sierpnia 2016 r.: nadreński zlot zabytkowych pojazdów
– Pośród wystawianych eksponatów: Auto Union C, Audi Sport quattro S1 i Audi R8 Le Mans
– Dodatkową atrakcją są rzadkie motocykle wyścigowe marek DKW i NSU
Ingolstadt, 28 lipca 2016 r. Na tegorocznej imprezie Classic Days w Schloss Dyck, Audi Tradition zaprezentuje legendarne samochody spod znaku czterech pierścieni, tworzące historię sportów motorowych. Są to: Auto Union C z roku 1936, Audi Sport quattro S1 z roku 1985 oraz Audi R8 Le Mans z roku 2000. Podczas dwóch okazjonalnych wyścigów, zaplanowanych na 6 i 7 sierpnia, miejsca za kierownicami tych bolidów zajmą wyścigowe ikony: Hans-Joachim Stuck, Walter Röhrl i Frank Biela. Ekspozycja koncernu z Ingolstadt obejmuje ponadto motocykle DKW UL 500 i NSU 500 Bullus. Zlot samochodów zabytkowych koło Grevenbroich odbędzie się w dniach od 5 do 7 sierpnia 2016 r.

Hans-Joachim „Strucla (niem. Strietzel)” Stuck, poprowadzi Auto Union C z 1936 roku. Ciekawostką jest, że jego ojciec, Hans Stuck, w latach 1934 do 1939 był również sportowym kierowcą, notującym wiele sukcesów za sterami samochodu Auto Union Silberpfeilen (pol. Srebrna Strzała). Trzykrotnie był górskim mistrzem Niemiec, a do historii motoryzacji przeszedł jako „Król gór”. Stuck wygrał 16, z rozegranych 23 międzynarodowych wyścigów górskich.

Goście zlotu Classic Days będą mieli okazję zobaczyć „Srebrną Strzałę” wyposażoną w szesnastocylindrowy silnik oraz specjalne, podwójne opony. Takie ogumienie zwiększało właściwości trakcyjne podczas wyścigów górskich, szczególnie na luźnym podłożu. Po raz pierwszy użyto go w roku 1934, podczas wyścigu Feldberg w Taunus. „Strucla” Stuck z niecierpliwością wyczekuje spotkania w Schloss Dyck: „Dla mnie, ze względu na rodzinne koneksje, ogromnym zaszczytem jest możliwość poprowadzenia Srebrnej Strzały. To auto jest po prostu nadzwyczajne.”

Fani samochodów zabytkowych z łatwością podczas zlotu rozpoznają model Audi Sport quattro S1. Przedni zderzak wyglądający niczym pług śnieżny oraz duży, tylny spojler sprawiają, że samochodu tego nie sposób pomylić z żadnym innym. Model S1 był ostatnim etapem rozwoju projektu Rallye quattro. Dzięki 476 KM osiąganym przy 7500 obr./min., ten „skrzydlaty potwór” ma niebywałe właściwości trakcyjne. Samochód wygrał jeden jedyny wyścig: rajd San Remo 1985 w legendarnej grupie B. Ówczesny kierowca Sport quattro S1,Walter Röhrl, podczas Classic Days ponownie zasiądzie za sterami tego pojazdu, wyprodukowanego właśnie w roku 1985.

Dla Franka Bieli, zlot to z dwóch powodów występy na „własnym podwórku”. Po pierwsze Classic Days odbywają się zaledwie 20 kilometrów od rodzinnego miasta Bieli – Neuss. Pod drugie, Nadreńczyk zasiada w kokpicie „swojego” zwycięskiego auta, Audi R8 Le Mans, którym wraz z kolegami z zespołu, Tomem Kristensenem i Emanuelem Pirro, w roku 2000 wygrał 24-godzinny wyścig Le Mans. Było to pierwsze zwycięstwo czterech pierścieni w tej klasycznej imprezie motorowej. Później, Biela zwyciężał w Le Mans jeszcze cztery razy. Na zlot, Audi Tradition sprowadza specjalnie zwycięski samochód z Le Mans z numerem 8. Jego 8-cylindrowy, turbodoładowany silnik z bezpośrednim wtryskiem benzyny FSI, wytwarza moc 610 KM.

Ponadto w Schloss Dyck pokazane będą dwa rzadkie motocykle wyścigowe spod znaku czterech pierścieni. DKW UL 500 z doładowywanym pompą dwucylindrowym silnikiem, w 1937 roku zwyciężył w trzech wyścigach serii Mistrzostw Niemiec. Ralf Waldmann, dwukrotny, motocyklowy Wicemistrz Świata, podczas Classic Days będzie jeździł na zrekonstruowanym egzemplarzu tej wyścigowej maszyny. Poza tym, Audi wystawi motocykl NSU SSR 500 z roku 1931, znany jako Bullus NSU.

Konkurs Concours d’Elegance na wyspie oranżeryjnej w Schloss Dyck nosi tytuł „Jewels in the Park”, a jego mottem jest elegancja i wyjątkowość. Audi Tradition zaprezentuje tam model Wanderer 10/50 PS, typ W 11, w rzadkiej wersji Pullman Landaulet, rok produkcji 1929 oraz luksusowego busa DKW Schnelllaster F 800/3, z roku 1956.

Warsaw

Banner 468 x 60 px