- Nowy zaawansowany akumulator zapewnia dodatkowe 100 km zasięgu, czyli łącznie 280 km (wg NEDC)[1] na jednym ładowaniu
- Samochód zaprojektowany pod kątem poprawy jakości powietrza w centrach europejskich miast
OSLO (2 października 2017 r.) — Nissan, największy producent samochodów elektrycznych na świecie, zapowiedział dziś wprowadzenie na rynek nowego bezemisyjnego vana o zwiększonym zasięgu na jednym ładowaniu.
Nowy akumulator o pojemności 40 kWh w stuprocentowo elektrycznym e‑NV200 oferuje zasięg wydłużony o 60%, do 280 km (wg NEDC)[2]. Wymiary samego akumulatora nie zwiększyły się, dzięki czemu nadal nie powoduje on ograniczenia kubatury przestrzeni ładunkowej ani ładowności. Najważniejsze jest jednak to, że teraz jeszcze więcej firm i profesjonalnych kierowców będzie mogło realizować końcowy etap dostaw stuprocentowo elektrycznymi pojazdami, dysponując zasięgiem zwiększonym o ponad 100 km.
Premiera nowego e‑NV200 ze zwiększonym zasięgiem ma miejsce dzisiaj podczas wydarzenia Nissan Futures 3.0, odbywającego się w Oslo — Europejskiej Zielonej Stolicy 2019.
e-NV200 nie tylko pomaga klientom z segmentu przedsiębiorstw we wzmocnieniu ich proekologicznego wizerunku, ale także stanowi główny filar zobowiązania Nissana do uczestniczenia w ograniczaniu emisji CO2 w centrach miast z samochodów wykorzystywanych przez profesjonalnych kierowców realizujących dostawy i/lub odbiór towarów.
Gareth Dunsmore, dyrektor ds. samochodów elektrycznych w Nissan Europe, powiedział: „Dzięki zwiększonemu zasięgowi i imponującej ładowności nowy e-NV200 jest doskonałym rozwiązaniem dla firm obsługujących dostawy i odbiór towarów w warunkach miejskich, na końcowym etapie dystrybucji. Zważywszy na ogromny wpływ samochodów dostawczych na jakość powietrza i zagęszczenie ruchu, zwłaszcza w centrach miast, pomoc w ograniczaniu emisji CO2 z tego źródła stanowi istotny wkład w budowanie przyszłości bardziej zgodnej z zasadami zrównoważonego rozwoju”.
„Świat elektryfikuje się, co wymaga ponownego przemyślenia niemal całego podejścia do prowadzenia samochodów, dojazdów do pracy i ogólnie korzystania z energii w codziennym życiu. Aby zmiany te mogły stać się faktem, musimy stworzyć w pełni elektryczny ekosystem, który zapewni każdemu bardziej ekologiczne i bezpieczniejsze warunki życia z powszechniejszym dostępem do internetu. Inteligentniejsze i lepsze stuprocentowo elektryczne samochody, takie jak nowy e‑NV200, to podstawa tego systemu — teraz i dla przyszłych pokoleń” – dodał.
Zamówienia na nowego e‑NV200 z akumulatorem o pojemności 40 kWh można będzie składać jeszcze przed końcem 2017 roku.
DANE TECHNICZNE
Nowy e-NV200 |
||
Odmiany |
Van/Combi/Evalia |
|
Warianty nadwozia |
4 lub 5 drzwi |
|
Liczba miejsc |
2/5/7 |
|
Typ silnika elektrycznego |
Synchroniczny zmiennoprądowy |
|
Silnik |
Maks. moc silnika |
80 kW/109 KM |
Maks. moment obrotowy |
254 Nm |
|
Maks. obr./min |
10 500 |
|
Typ energii |
Elektryczna |
|
Typ |
Laminowany akumulator litowo-jonowy |
|
Napięcie |
Napięcie znamionowe 360 V |
|
Akumulator |
Pojemność |
40 kWh |
Liczba ogniw |
192 |
|
Czas ładowania |
21,5 h (instalacja domowa) 7,5 h (zestaw naścienny 32A) 40 min (80% — szybkie ładowanie) |
|
Ładowarka |
Ładowarka pokładowa |
6,6 kW |
Szybka ładowarka |
50 kW |
|
Zawieszenie przednie |
Niezależne, kolumny McPhersona |
|
Zawieszenie tylne |
Belka skrętna z resorami piórowymi |
|
Układ kierowniczy |
Ze wspomaganiem elektrycznym |
|
Podwozie |
Układ hamulcowy |
Siłownik elektro-hydrostatyczny |
Rozmiar felg |
15” |
|
Rozmiar opon |
185/65/R15 |
|
Min. średnica zawracania (wg obrysu pojazdu) |
11,1 m |
|
Min. średnica zawracania (wg śladu kół) |
10,6 m |
|
Zużycie paliwa |
165 Wh/km |
|
Zasięg (NEDC) |
280 km |
|
Osiągi |
Emisja CO2 (cykl mieszany) |
0 g |
Prędkość maksymalna |
123 km/h |
|
Przyspieszenie 0-100 km/h |
14 sekund |
|
Dopuszczalna masa całkowita (DMC) |
2250 |
|
Masa pojazdu gotowego do jazdy |
1556 |
|
Maksymalna ładowność |
694 |
|
Dopuszczalne obciążenie osi (PTW)/przód |
1058 |
|
Masy (kg) |
Dopuszczalne obciążenie osi (PTW)/tył |
1192 |
Dopuszczalne obciążenie osi (PAW)/przód |
1180 |
|
Dopuszczalne obciążenie osi (PAW)/tył |
1200 |
|
Maks. masa przyczepy |
430 |
|
Dopuszczalne obciążenie kuli haka holowniczego |
75 |
|
Maks. nośność dachu |
100 |
|
Długość |
4560 mm |
|
Szerokość z lusterkami |
2011 mm |
|
Szerokość bez lusterek |
1755 mm |
|
Wymiary |
Wysokość (bez obciążenia) |
1858 mm |
Rozstaw osi |
2725 mm |
|
Zwis przedni |
985 mm |
|
Zwis tylny |
850 mm |
|
Rozstaw kół |
1530 mm |
|
Prześwit (bez obciążenia) |
153,4 mm |
|
Maksymalna długość |
2040 mm |
|
Maksymalna szerokość |
1500 mm |
|
Pojemność bagażnika |
Maksymalna wysokość |
1358 mm |
Wymiary |
Minimalna szerokość między nadkolami |
1220 mm |
Wysokość platformy ładunkowej (bez obciążenia) |
532,5 mm |
|
Kubatura przestrzeni ładunkowej (maks.) |
4,2 m3 |