
Zakończenie podróży Solar Impulse 2 po USA nad Statuą Wolności „jest symbolem przedsiębiorczości i swobody innowacji” – mówił pilot, zbliżając się do Nowego Jorku.
Samolot, którego skrzydła mają większą rozpiętość od skrzydeł Boeinga 747, ma wylądować na nowojorskim lotnisku im. Johna F. Kennedy`ego.
Zbudowany w Szwajcarii eksperymentalny słoneczny samolot jest wyposażony w ponad 17 tys. ogniw fotowoltaicznych. Jego średnia prędkość to 75 km na godz., ale w pełnym nasłonecznieniu może się ona podwoić.
Lot maszyny Solar Impulse 2 to promowanie technologii wykorzystujących odnawialne źródła energii. Trasę samolotu podzielono na kilkanaście etapów. Planowane przystanki są przeznaczone na odpoczynek pilotów, przegląd samolotu i kampanię na rzecz czystej energii.
Energia z ogniw fotowoltaicznych jest magazynowana w akumulatorach litowo-jonowych, które zasilają cztery silniki elektryczne. Solar Impulse 2, zbudowany z włókien węglowych, waży 2,3 tony. Lekka waga sprawia, że jest bardzo narażony na kaprysy pogody i prądy powietrza.
Solar Impulse 2 jest następcą pierwszej tego rodzaju maszyny, Solar Impulse 1, która m.in. odbyła wieloetapowy lot przez USA w roku 2013.
Nie znaleziono powiązanych artykułów.