Łączna sprzedaż Renault, Nissana i Mitsubishi Motors wzrosła o 6,5% w stosunku do roku 2016 i osiągnęła poziom 10 608 366 samochodów. Niemal co dziewiąty samochód sprzedany na świecie w roku 2017 był samochodem marek należących do Aliansu, jeśli chodzi o samochody osobowe i lekkie dostawcze. Alians Renault-Nissan-Mitsubishi utrzymuje pozycję lidera na rynku samochodów o zerowej emisji – od roku 2010 sprzedał łącznie 540 623 samochody elektryczne.
PARYŻ/JOKOHAMA/TOKIO – w roku 2017 Renault-Nissan-Mitsubishi, pierwszy globalny alians motoryzacyjny, sprzedał na całym świecie 10 608 366 samochodów.
W 2017 roku, który był pierwszym pełnym rokiem członkostwa Mitsubishi Motors w Aliansie, sprzedaż wzrosła o 6,5%. Te doskonałe wyniki są w szczególności efektem rosnącego popytu na SUV-y, lekkie samochody dostawcze oraz na samochody z napędem w pełni elektrycznym.
Carlos Ghosn, prezes Renault:
Alians Renault-Nissan-Mitsubishi z ponad 10,6 mln sprzedanych w roku 2017 samochodów osobowych i dostawczych, stał się liderem wśród światowych koncernów motoryzacyjnych. Zawdzięczamy to bogatej i szerokiej gamie modeli, ekspansji na rynkach pozaeuropejskich oraz atrakcyjności rozwiązań technologicznych zastosowanych w naszych pojazdach.
W 2017 roku członkowie Aliansu prowadzili działalność w blisko 200 krajach pod dziesięcioma różnymi markami (Renault, Nissan, Mitsubishi Motors, Dacia, Renault Samsung Motors, Alpine, Lada, Infiniti, Venucia i Datsun).
Sprzedaż Grupy Renault wzrosła w 2017 roku o 8,5% i wyniosła 3 761 634 samochody. To był rekordowy rok nie tylko dla Renault, najpopularniejszej na świecie i drugiej w Europie marki francuskiej, lecz także dla Dacii. Zgodnie z planem Drive The Future celem Renault w roku 2018 jest dalszy wzrost dzięki rozwojowi działalności na rynkach pozaeuropejskich oraz odnowionej gamie.
Nissan Motor Co. Ltd. w 2017 roku sprzedał na całym świecie 5 816 278 samochodów, co oznacza wzrost o 4,6% w porównaniu z rokiem 2016. Ogłosił również nowy sześcioletni plan strategiczny „Nissan M.O.V.E. to 2022”. W Stanach Zjednoczonych sprzedaż Nissana zwiększyła się o 1,9%, a w Chinach o 12,2%. Sprzedaż marki Infiniti wzrosła o 7% w stosunku do 2016 roku i w 2017 roku osiągnęła poziom 246 492 samochody.
Sprzedaż Mitsubishi Motors Corporation zwiększyła się w 2017 roku o 10% w stosunku do 2016 roku, do poziomu 1 030 454 samochodów. Na wzrost wielkości sprzedaży duży wpływ miały Chiny – kluczowy rynek w planie Mitsubishi Drive For Growth. Tamtejsza sprzedaż zwiększyła się o 56% w stosunku do roku 2016. Przy liczbie sprzedanych samochodów wynoszącej 129 160 sztuk Chiny stały się największym rynkiem zbytu Mitsubishi Motors, w szczególności dzięki sukcesowi modelu Outlander produkowanego w tym kraju. Mitsubishi uzyskało również dobre wyniki w regionie ASEAN (Azja Południowo-Wschodnia), w którym w 2017 roku odnotowano wzrost rzędu 17%, dzięki wprowadzeniu do sprzedaży w Indonezji modelu XPANDER – jednobryłowego samochodu o stylistyce SUV-a. W Japonii sprzedaż wzrosła o 7% wraz z ożywieniem popytu w segmencie kei-car.
Nadal w czołówce sprzedaży samochodów elektrycznych
Od debiutu rynkowego Nissana LEAF w 2010 roku Alians Renault-Nissan-Mitsubishi sprzedał 540 623 samochody elektryczne. Jeśli uwzględni się łączne wyniki sprzedaży, to Alians jest liderem na rynku samochodów osobowych i lekkich dostawczych z napędem w 100% elektrycznym. Nissan LEAF – pierwszy przeznaczony do masowej sprzedaży samochód elektryczny nadal bije rekordy sprzedaży. Od momentu wprowadzenia na rynek w grudniu 2010 roku sprzedano 300 tys. sztuk tego modelu.
Nowy Nissan LEAF, zaprezentowany w 2017 roku, oferuje swoim użytkownikom większy zasięg, nowoczesne rozwiązania technologiczne oraz nowy, dynamiczny design. Model zadebiutował na rynku japońskim w 2017 roku, a w 2018 roku pojawi się na innych ważnych rynkach, jak Stany Zjednoczone czy Europa. Wpłynęło już ponad 40 tys. zamówień, z czego 13 tys. w Japonii, 13 tys. rezerwacji w Stanach Zjednoczonych i ponad 12 tys. zamówień w Europie.
Równocześnie Nissan e-NV200, samochód dostawczy sprzedawany głównie w Europie i Japonii, zwiększył swój zasięg w Europie o 100 km.
Trzeci rok z rzędu Renault utrzymuje pozycję lidera pod względem sprzedaży samochodów elektrycznych w Europie z udziałem w rynku wynoszącym 23,8%, przy wzroście o 38% w stosunku do poprzedniego roku. Sprzedaż Renault ZOE, najpopularniejszego samochodu elektrycznego w Europie, wzrosła o 44%.
Od 2011 roku Renault sprzedało na świecie ponad 150 tys. samochodów elektrycznych, w tym Renault ZOE, Kangoo Z.E., Fluence Z.E. i SM3 Z.E.
W roku 2017 Renault zaprezentowało model Master Z.E. Obecnie dysponuje ofertą całej gamy lekkich samochodów dostawczych o zerowej emisji, jedyną tego typu na świecie. Obejmuje ona modele Twizy Cargo, ZOE Société, Kangoo Z.E. i Master Z.E.
Alians Renault-Nissan sprzedał w 2017 roku 85 tys. samochodów elektrycznych – o ponad 11% więcej niż w 2016 roku.
Strategiczny plan Alliance 2022
W ramach strategicznego planu Alliance 2022 Renault-Nissan-Mitsubishi przewiduje uzyskanie do końca 2022 roku 10 mld euro rocznie dzięki efektowi synergii. Na rynek trafi 12 nowych modeli samochodów o zerowej emisji oraz 40 nowych modeli wyposażonych w technologie jazdy autonomicznej. Na zakończenie realizacji planu, dzięki wprowadzeniu na rynek nowych modelii nowych technologii łączna sprzedaż Renault-Nissan-Mitsubishi powinna przekroczyć 14 mln samochodów i wygenerować obroty w wysokości 240 mld dolarów.
Nie znaleziono powiązanych artykułów.