Przypominamy, że w przetargu wpłynęły dwie oferty złożone przez firmy Solaris Bus & Coach oraz Ursus Bus. Ta pierwsza wyceniła ofertę na prawie 60,511 mln zł, a druga na około 58,020 mln. Natomiast ZTM przed otwarciem ofert ogłosił, że zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia ok. 52,988 mln zł.
Jak czytamy w informacji ZTM, zamawiający nie może zwiększyć kwoty na realizację zamówienia do poziomu ceny z najkorzystniejszej oferty, dlatego też zachodzi przesłanka unieważnienia postępowania.
W ramach przetargu lubelski ZTM chciał kupić 20 szt. niskopodłogowych, jednoczłonowych autobusów elektrycznych oraz 11 sztuk ładowarek małej mocy z czego w tym 9 szt. ładowarek dwustanowiskowych o mocy większej lub równej 80 kW (2 x 40 kW) i 2 sztuki ładowarek mobilnych o mocy większej lub równej 40 kW.